معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: بازدیدهای رایگان در مناطق کم برخوردار مشهد عامل کاهش مرگ خاموش بوده است.

بازدیدهای رایگان در مناطق کم برخوردار مشهد عامل کاهش مرگ خاموش بوده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، قاضی سید امیر مرتضوی در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم پنج رکن دارد که با توجه به مدت زمان کوتاه فعالیت هیئت مدیره سازمان در دوره هشتم و گزارش عملکرد مطرح شده از سوی مهندس شرکاء به هر 5 رکن آن در نظام مهندسی ساختمان توجه وافی و کافی شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مراحل رسیدگی و کشف حقیقت، بحث پیشگیری از وقوع جرم است، که همه دستگاه ها در این مقوله مسئولیت دارند.

مرتضوی عنوان کرد: تصمیم گیری در نهادهایی که با مردم در ارتباط هستند؛ بسیار حساس و وظیفه برای مدیران آن سازمان سنگین است، زیرا مدیران از یک سو با شناسایی و تشخیص و تفکیک اولویت‌های سازمان باید از بروکراسی‌های اضافی و موازی‌کاری کم کنند و از سوی دیگر بدون فوت وقت درصدد جایگزینی سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند جهت کمک به بهره‌وری سازمانی بهینه شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، تلاش‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سنوات گذشته پیرامون بحث گاز گرفتگی و مرگ خاموش شهروندان را ستود و همکاری‌های مشترک بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری مشهد را در جهت بازدیدهای رایگان در مناطق کم برخوردار در آن مقطع زمانی عامل موثر در کاهش آمار دانست.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: هیات مدیره سازمان، وام دار حقوق شهروندان و مهندسان است؛ حقوق مردم یعنی محصول کار مهندسان، یعنی ساختمان های باکیفیت و حقوق مهندسان یعنی ایجاد بستر مناسب، سالم و رقابتی برای فعالیت اعضاء و شفاف سازی.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: شناخت اولویت های سازمان امری است بسیار مهم، توجه به مباحثی همانند شهرسازی اسلامی-ایرانی که منشور آن توسط مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است، طیف وسیعی از مهندسان متخصص، مبتکر و متعهد را جهت عملیاتی کردن آن می طلبد.

وی ادامه داد: مدیران شهری در این زمینه می‌توانند پایه گذار، تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند.

اخوان عبداللهیان از تلاش‌های گسترده هیات مدیره سازمان در زمینه مبارزه با دلالان، شفافیت، ایجاد سامانه ساجام جهت کسر ظرفیت، ثبت اثر انگشت بیش از 9 هزار نفر از مهندسان، ایجاد کارتابل الکترونیکی جهت ارایه گزارشات مرحله ای به سازمان و برون سپاری خدمات در زمینه هایی که با قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منافاتی نداشته باشد، تشکر و قدردانی کرد و حمایت همه جانبه خود را از فعالیت های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اعلام داشت.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.