۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 638894

مازندران- زنانه شدن فقر، معضلی جدید که چندی است مسولین تراز اول به آن اذعان دارند و نگرانی هایی در این زمینه پدیدار شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس کمیته امداد کشور و به دنبال آن برخی مدیران استانی این نهاد، ابراز دلواپسی خود را از زنانه شدن فقر عنوان و اعلام داشتند یک میلیون نفر از خانوارهای تحت پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

با زنانه شدن آسیب های اجتماعی بویژه زنانه شدن فقر، میل و گرایش به ارتکاب جرم در میان این قشر افزایش یافته و آنان بعنوان مادران جامعه دچار بحران هویت شده اند.

تغییر سبک زندگی، مهاجرت از روستاها، اشتغال زنان، رفاه زدگی و حاکمیت نظام زن سالاری در جامعه را می توان برخی از عوامل این معضل دانست که از افزایش نقش اجتماعی زنان نشات می گیرد.

ورای مساله زنانه شدن فقر، نگرانی مهم در این حوزه، فراموش شدن نقش تربیت در میان خانواده های آسیب دیده است.

مادری که از مشکلات اقتصادی رنج می برد و بیشتر وقت خود را بیرون محیط خانه سپری می کند، فرصتی برایش باقی نمی ماند تا به تربیت بپردازد. اصولاً کودکان رشد یافته در کانون آسیب های اجتماعی، آینده ای متاثر از این شرایط خواهند داشت و به انواع بزه و ناهنجاری دچار می شوند.

برای برون رفت از این ماجرا باید با تقویت نقش مادران در خانواده ها، زنان را به جایگاه واقعی خود برسانیم و با تثبیت باورهای اعتقادی و دینی، زمینه اشتغال شان در محیط خانواده را فراهم کنیم تا با رسیدن به شرایط اقتصادی مناسب، حضور فعال تری در کنار فرزندان شان داشته و از آسیب های اجتماعی دور باشند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.