یک رسانه آمریکایی از ادامه ارتباطات و تماس‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با مدیر پروژه ترور جمال خاشقچی منتقد سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول پرده برداشت.

 ارتباط بن‌سلمان با مدیر پروژه حذف "جمال خاشقچی" ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه واشنگتن پست امروز جمعه فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همچنان ارتباط و تماس‌های خود با سعود القحطانی را حفظ می‌کند، این در حالی است که القحطانی به سازماندهی عملیات قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول متهم است.

این رسانه در گزارشی خود آورده است القحطانی همچنین چندین پرونده را دنبال می‌کند و ولیعهد سعودی هم همچنان از مشاوره‌های وی استفاده می‌کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع بلندپایه سعودی نوشت القحطانی اخیرا در منزل خود در ریاض با دستیاران ارشد خود در مرکز مطالعات و روابط رسانه‌ای که خود مدیریت می‌کرد، دیدار کرد و به آنها گفت که وی به عنوان سپربلا در مسئله کشته شدن خاشقچی مورد استفاده قرار گرفته است.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق بین المللی مستقل درباره قتل خاشقچی در کنار تحقیقات ترکیه شد، نمیاندگان عفو بین الملل این درخواست را از سازمان ملل خواستند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، در یکصدمین روز کشته شدن جمال خاشقچی ، سازمان عفو بین الملل درباره صحت و اعتبار تحقیقات سعودی ابراز تردید کرد.

یکی از مسئولان عفو بین الملل گفته است ما به محاکمه‌هایی که در عربستان درباره متهمان قتل خاشقچی انجام می‌شود، هیچ اعتمادی نداریم.

بر اساس این گزارش، عفو بین الملل خواستار تغییر نام کنسولگری عربستان در استانبول به نام جمال خاشقچی شده است.

از سوی دیگر مرکز ابتکار عدالت شکایت قضایی در نیویورک ارائه کرده و از دولت آمریکا خواسته است اسناد مرتبط با قتل خاشقچی را فاش کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.