سیدحسین افضلی با بیان این‌که کارت‌های اعتباری خرید مصالح ساختمانی به انبوه سازان باعث رونق بازار مسکن می‌شود، گفت: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی ۱۰ ماه اخیر ساخت برخی از پروژه‌های ساختمانی متوقف شده است.

 بازار مسکن با فروش اعتباری مصالح ساختمانی رونق خواهد گرفت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه وزارت راه برای ارائه کارت های اعتباری خرید مصالح ساختمانی به انبوه سازان و سرمایه گذاران بازار مسکن، اظهار کرد: در 10 ماه اخیر سازندگان مسکن به علت افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی دچار موانع عملیاتی و مشکلات بسیاری شده اند و این مسئله موجب شد که برخی از پروژه های ساختمانی به علت کاهش سرمایه متوقف شود.

وی بیان کرد: وزارت راه و  شورایعالی مسکن در چند ماه اخیر تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده اند که ارائه کارت های اعتباری خرید مصالح به انبوه سازان یکی از سیاست های درست برای بهبود وضعیت بازار مسکن است. بر این اساس بانک به‌عنوان واسطه میان تولیدکننده مصالح و سازنده قرار گرفته و ضمانت های لازم را از دو طرف اخذ می کند، پس از آن شرایط خرید وفروش غیرنقدی مصالح ساختمانی فراهم می شود.

وی با بیان این‌که بازار مسکن دچار مشکلات و تلاطمات بسیاری است و حمایت از فعالان و سازندگان می تواند به بهبود شرایط این بخش کمک کند، گفت:  در شرایط کنونی مشخص نیست که این کارتها به چه کسانی ارائه خواهد شد؟ و این‌که چه مکانیزمی برای تفکیک سازندگان واقعی با دلالان، محتکران و فروشندگان وجود دارد؟.

به گفه افضلی، ارائه کارت های اعتباری خرید مصالح به انبوه سازان می تواند موجب کاهش سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه های مسکن شود که این مسئله در نهایت افزایش رونق بازار مسکن و ارتقا آمار ساخت و ساز را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.