رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره بیت‌الله عباسپور گفت: زمانی که این ورزشکار گران‌قدر در قید حیات بود تصمیم داشت تا مدال‌هایش در آستان قدس ثبت شود و این همیشه جزو آرزوهای قلبی وی بود.

اهدای مدال به‌موزه آستان قدس رضوی آرزوی مرحوم عباسپور بود/ ایران مهد پرورش شیرانی همچون عباسپور و محجوب است
به گزارش قدس آنلاین ، ناصر پورعلی‌فرد ظهر امروز در مراسم اهدای مدال‌های بیت‌الله عباسپور که در سالن همایش‌های آستان قدس برگزار شد، گفت: از آستان قدس رضوی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و سرپرست هیات بدنسازی استان که تلاش کردند مراسمی باشکوه و درخور دو ورزشکار ارزشمند کشور برگزار کنند، تشکر می‌کنم، ما مدتی بود پیگیری کردیم تا اینکه بنا بر این شد امروز این مراسم برگزار شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره بیت‌الله عباسپور تصریح کرد: زمانی که این ورزشکار گران‌قدر در قید حیات بود تصمیم داشت تا مدال‌هایش در آستان قدس ثبت شود و این همیشه جزو آرزوهای قلبی وی بود.

وی ادامه داد: پیش از بیماری عباسپور به‌توافق رسیدیم که او را به‌عنوان مدیر تیم ملی ایران منصوب کنیم، متاسفانه ۸ روز بعد از این تصمیم با او تماس گرفتم و مطلع شدم در بستر بیماری است، با وجود بدن مقاومش، اما تقدیر و سرنوشت اینطور بود که از بین ما برود.

پورعلی‌فرد خاطرنشان کرد: ۳۳ سال در خدمت ورزش بودم عباسپور جزو معدود ورزشکاران مقید و تمام عیار بود، بی‌شک روحش مورد آمرزش قرار گرفته و همنشین ائمه اطهار(ع) است، این سعادت نصیب هرکسی نمی‌شود که مدال‌هایش در آستان قدس جاودانه شود، دست تقدیر این‌گونه رقم زد و اکنون باافتخار و به‌نیکی از او یاد می‌کنیم.

ایران مهد پرورش شیرانی همچون عباسپور و محجوب است

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: کشورمان همیشه مهد پرورش شیرانی همچون عباسپور و محجوب است، عمر می‌گذرد و باید قبول کرد این دنیا تمام می‌شود و فانی بوده، اما کیفیت گذشت عمر مهم‌تر است.

سید علی‌اکبر هاشمی جواهری بیان کرد: با دیدن اشک خانواده عباسپور به یاد دکتر خرمی افتادم، با وجود اینکه از بین ما رفته است، اما همچنان نامش در میان ما بوده، نام نیکی که از عباسپور جاودانه می‌شود، سالیان سال دال بر زنده بودن آن است.

وی تصریح کرد: کسی که در یک رشته‌ ورزشی رشد می‌کند، به‌ائمه تمسک می‌جوید و موفقیت‌هایش را تقدیم به‌امام رضا(ع) می‌کند، نشان از بزرگی او است.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به‌برگزاری مراسم بزرگداشت پهلوان تختی به‌مناسبت درگذشت وی؛ خاطرنشان کرد: در این مراسم هر لحظه یادآور نام او می‌شد که نشان می‌دهد او  همچنان زنده است، هر کس از مقابل ویترین افتخارات او می‌گذرد با یادکردن از او یادش را زنده نگه می‌دارد.

هاشمی جواهری با بیان اینکه محجوب نیز  از افتخارات ورزش کشور ما است، اضافه کرد: عمر قهرمانی تمام می‌شود، اما خوبی‌ها و نیکی‌ها از خاطر کسی پاک نمی‌شود، جواد محجوب که از طلای خود گذشت و در مقابل رژیم صهیونسیتی به‌خاطر نظام و انقلاب اسلامی مسابقه نداد، این چنین افتخار پیدا می‌کند و توفیق اهدای مدال‌اش  به‌امام رضا(ع) نصیب او می‌شود.

وی افزود: خبر خوشی دارم، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر موزه تربیت بدنی در استادیوم امام رضا(ع) را افتتاح می‌کنیم، اگر کسی افتخاراتی یا تصاویر قدیمی دارد می‌تواند هماهنگ کند تا این تصاویر و افتخارات در این موزه به‌نمایش گذاشته شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.