همایش 'تازه های جراحی سنتو لیزر در درمان بیماری آب مروارید و اصلاح پیرچشمی' روز جمعه در بیمارستان تخصصی چشم بینا در مشهد برگزار شد.

همایش لیزر در درمان آب مروارید و پیرچشمی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ مدیرعامل بیمارستان چشم پزشکی بینا  هدف این همایش را ارتقای علمی حوزه چشم پزشکی و گسترش شیوه های نوین درمان انواع بیماریهای چشمی با حضور 100 نفر از چشم پزشکان خراسان رضوی اعلام کرد.

دکتر علیرضا اسماعیلی افزود: دکتر پاول استودولکا که سخنران این همایش می باشد یکی از جراحان معروف چشم در اروپا است که در حوزه جراحیهای نوین چشم پزشکی و نوآوریهای آن یک صاحبنظر در سطح جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: در حاشیه این همایش هفت عمل جراحی زنده با حضور دکتر استودولکا در زمینه کاربرد لیزر در درمان آب مروارید و پیرچشمی انجام خواهد شد که چشم پزشکان می توانند از طریق ویدئوکنفرانس و پخش اینترنتی از آن بهره بگیرند.
این فوق تخصص چشم پزشکی گفت: بیماری آب مروارید یا کاتاراکت که در آن عدسی چشم شفافیت خود را از دست می دهد، بر اثر افزایش سن رخ می دهد. روزانه تا 130 عمل جراحی آب مروارید در مشهد انجام می شود.
وی همچنین شمار متخصصان چشم پزشک فعال را در خراسان رضوی 180 نفر ذکر و بیان کرد: 110 نفر از این تعداد در شهر مشهد طبابت می کنند.
نخستین بیمارستان تخصصی چشم پزشکی منطقه شمال شرق کشور در بخش غیردولتی با نام 'بینا' شهریور ماه گذشته با حضور وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افتتاح شد. این بیمارستان در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در هفت طبقه با زیربنای 9 هزار و 500 مترمربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است. از زمان افتتاح این بیمارستان تاکنون هزار مورد عمل جراحی چشم در آن صورت گرفته است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.