معصومه ظهیری گفت: بزرگی و عظمت نگاه امام علی (ع) در تربیت و نظارت بر کودکی چون حضرت زینب (س) به گونه ای است که از این بانو نمونه‌ای افتخار آفرین می سازد؛ جایگاه حضرت زینب (س) به قدری رفیع است که در کودکی خطبه مادر را خوانده و حفظ کرده و بعدها از جمله راویان آن می شود.

زینب (س) وارث شجاعت علی و طهارت فاطمه (س) است

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور و استاد و پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، با اشاره به ویژگی های حضرت زینب گفت:طبیعتا ازمیان زنان نام آور، الگو و اسوه برای همه  نسلها حضرت زینب (س) بهترین فرد برای قرار گرفتن در این تعریف و این حیطه است، چرا که ایشان بعد از حضرت  زهرای مرضیه (س) به عنوان برگزیده خاندان رسالت و نبوت از مادری نمونه متولد شدند که زینت پدر نام گرفتند.

 وی درباره ویژگی های تولد ایشان در میان خانواده ای آسمانی افزود: میلاد حضرت زینب (س) لطافت خاصی به خانواده انسانهای آسمانی در روی زمین داد، بنحوی که حضرت زینب (س) بعد  از دو پسر متولد شدند. تولد حضرت زینب (س) موجب خوشحالی پیامبر اکرم(ص) شد بگونه ای که ایشان از این میلاد سراسر سعادت اظهار خوشحالی نمودند. حضرت زهرا (س) حضرت زینب (س) را بسیار گرامی می دارد و این هدیه آسمانی تحت تربیت مستقیم خاندانی قرار می گیرد که همگی معصوم هستند.

این استاد دینی با تاکید بر شباهت حضرت زینب به امام علی (ع) تصریح نمود : حضرت زینب همانند همه دخترانی که مورد لطف پدر هستند مورد ملاطفت و نظارت مستقیم امام علی (ع) قرار می گیرد و علی وار بزرگ می شود بنحوی که شجاعت، فصاحت و بلاغت کلامش در روز عاشورا و جریانهای بعدی عاشورا نشان می دهد که زینب (س) لسان علی را در گلو دارد.

معصومه ظهیری دربیان عظمت حضرت زینب (س) گفت: بزرگی  و عظمت نگاه امام علی (ع) در تربیت ونظارت بر کودکی چون  حضرت زینب (س) آنگون است  که از این بانو نمونه ای افتخار آفرین می سازد. بزرگ شدن حضرت زینب (س) در کنار دو برادری که معصوم هستند را نیز نباید نادیده گرفت. جایگاه حضرت زینب (س) به قدری رفیع است که در کودکی خطبه مادر را خوانده و حفظ کرده و بعدها از جمله راویان آن می شود.

وی افزود: نوع دوستی، مهربانی و ایثاری که در خانواده امام علی (ع) وجود داشته و حضرت زینب (س) از نزدیک نظاره گر آن بوده دراین کودک تاثیر بسزا و عمیقی می گذارد بنحوی که آثار چنین تربیتی در بزرگی ایشان نمودار می شود. تمول همسر حضرت زینب باعث می شود که ایشان در کنار نوع دوستی و آموزه هایی که از مهربانی و ایثار خاندان عصمت و طهارت آموخته اند بی توجه به انباشت مال دنیا سفره دار محرومین و مستضعفین زمان خود باشد.

پژوهشگر دینی و استاد سبک زندگی اسلامی عنوان نمود: مشاهده ایثار و مهربانی مادر وپدر در کودکی منجر به حمایت فقرا و تحت پوشش قرار دادن آنها و اطعام بینوایان شود. حضرت زینب در شرایطی اقدام به حمایت و همراهی از مستضعفان و محرومین جامعه می کند که دختر بهترین زنان ومردان دنیاست در جایگاه علمی ویژه‍‌ای قرار دارد.

معصومه ظهیری کارشناس مسائل دینی در پایان با تاکید بر عقلانیت ویژه ی حضرت وتوجه ایشان به علم آموزی گفت: اگر بخواهیم در چگونگی رشد و نمو و تربیت حضرت زینب (س) به آثار وراثت، محیط و تعامل با اطرافیان درصدی اختصاص دهیم باید گفت طبیعتا  تربیت پدر و مادری والا و تکرار نشدنی در کنار همراهی و همدلی برادرانی که هر دو امام بوده اند بسیار موثر بوده است. در شرایطی که جامعه بسترهای علم آموزی را برای زنان کاملا فراهم نکرده بود، ایشان آنقدر زندگی سالم و توام با عقل واندیشه  ای داشته اند که به عقیله معروف می شوند و مردم از تعالیم احکام و درس های دین و زندگی ایشان به طور کامل بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.