دبیر هیات تیراندازی خراسان رضوی گفت: از نظر تعداد تیرانداز و تیم، جزو معدود استان‌هایی هستیم که عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داریم.

لیگ تیراندازی سطح ورزشکاران استان را بالا می‌برد
به گزارش قدس آنلاین، محمود سوقندی در حاشیه مسابقات لیگ تیراندازی استان خراسان عنوان کرد: جمعه، ۲۱ دی ماه هفته هفتم لیگ تیراندازی خراسان رضوی نیز برگزار شد تا ۲ مسابقه دیگر تا پایان لیگ فاصله داشته‌باشیم.
وی ادامه داد: این مسابقات در دو گرایش تفنگ و تپانچه در بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است. بیشترین تیم حاضر در این لیگ متشکل از ۱۶ تیم آقایان در بخش تپانچه و ۱۳ تیم در بخش تفنگ است.
دبیر هیات تیراندازی استان با اشاره به اینکه قالب افراد تیم تیراندازی استان، از لیگ تیراندازی انتخاب می‌شوند، بیان کرد: تیم استان می‌تواند از تیراندازهای لیگ انتخاب شود ولی این موضوع قطعی نیست در حالی که فرد می‌تواند خراسانی باشد اما در لیگ حضور نداشته و عضو تیم ملی باشد، لذا می‌توان گفت اکثر افراد تیم استان از داخل لیگ انتخاب می‌شوند.
سوقندی افزود: محدودیتی برای حضور ورزشکاران در لیگ تیراندازی از استان‌های دیگر نیست اما به دلیل هزینه‌های مختلف از جمله ایاب و ذهاب، اکثر شرکت کنندگان لیگ خراسانی هستند.
وی با بیان اینکه لیگ تیراندازی منجر به ارتقا سطح تیراندازی خراسان رضوی می‌شود، بیان کرد: از نظر تعداد تیرانداز و تیم، جزو معدود استان‌هایی هستیم که عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داریم و همچنین کیفیت مسابقات و رکوردهای کسب شده تقریبا در نرم کشوری ست. لذا می‌توان گفت لیگ تیراندازی منجر به ارتقا سطح تیراندازی استان شده‌است.
دبیر هیات تیراندازی استان تاکید کرد: در مسابقات لیگ تیراندازی رده سنی نداریم و برای استقبال بیشتر علاقه‌مندان در رده جوانان، تیم‌هایی که از نوجوانان زیر ۱۹ سال تشکیل شده باشد می‌توانند برای ورود به لیگ از تخفیفات شهریه‌ای بهره‌مند شوند.
سوقندی در خصوص ملی‌پوشان خراسانی رشته تیراندازی عنوان کرد: علی گرمابی از وضعیت خوبی برخوردار است و امیدواریم که جزو انتخابی‌های تیم ملی و در ترکیب اصلی باشد. در سال جاری تیم بانوان تپانچه استان قهرمان کشور و تیم تفنگ بانوان توانستند مقام چهارم را کسب کنند. همچنین در بخش نوجوانان باوجود اینکه نتوانستیم مقامی کسب کنیم اما رکوردهای بسیار خوبی را رقم زدیم، لذا در سال‌های آینده امیدوارم جوانان خراسانی مقام‌هایی در سطح کشور کسب کنند.
دبیرهیات تیراندازی استان در خصوص تولیدات ادوات مورد استفاده در تیراندازی، عنوان کرد: سلاح و مهمات تولید داخل که بتوانیم از آن‌ها در مسابقات استفاده کنیم، نداریم و تمامی تجهیزات ما خارجی است.
وی افزود: صنایع دفاع کشور سلاحی برای رده اهداف پروازی تولید کرده اما هنوز ورزشکاران، رغبتی برای استفاده از این اسلحه‌ها در مسابقات بین المللی ندارند. زمانی می‌توان به اقبال ورزشکاران داخلی نسبت به سلاحی مثل این امیدوار بود که ورزشکاری با این سلاح در مسابقات بین‌المللی صاحب رتبه شود. تنها در آن صورت است که ورزشکاران به سمت سلاح تازه و تولید داخل می‌روند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.