ایران قطب هیپنوتیزم آسیا است و تعداد جراحی های انجام شده با استفاده از روش هیپنوتیزم در ایران از کشورهای آسیایی بالاتر است.

شمار جراحی های هیپنوتیزمی در ایران از آسیا بیشتر است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا با بیان این مطلب گفت: بیش از ۳۵۰ جراحی با استفاده از روش هیپنوتیزم در ۱۵ سال اخیر در ایران انجام شده است. دکتر مهدی فتحی افزود: پزشکان و جراحان کشورمان همه این جراحی ها را بدون استفاده از داروهای بیهوشی و بی حسی انجام داده اند. وی گفت: عمل های دندانپزشکی، کنترل درد بعد از عمل، زایمان طبیعی، جراحی های ارتوپدی از مهم ترین این جراحی های بوده است.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا افزود: برداشتن توده چربی، جراحی فک و دندان عقل، درمان ریشه دندان، کنترل درد بعد از عمل در جراحی های کیسه صفرا و جراحی های فتق از دیگر این جراحی ها است. فتحی گفت: بیشتر عمل های جراحی با استفاده از هیپنوتیزم کشور در مشهد انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب هیپنوتیزم در ایران است. او افزود: ایران به لحاظ پژوهش های انجام شده در زمینه هیپنوتیزم نیز در بین کشورهای آسیایی سرآمد است.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا گفت: در سال های اخیر ۱۰۰ پایان نامه پژوهشی و کار تحقیقاتی در حوزه هیپنوتیزم در کشور انجام شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.