خراسان شمالی- مرضیه یعقوبی گفت: با ارائه آموزش های لازم در خصوص تغذیه مناسب و نحوه مصرف داروها، برخورد صحیح و پاسخ دادن با آرامش به بیماران و همراهان آن‌ها می توان رضایتمندی بیماران و ارباب رجوع را افزایش داد و به درستی به وظایف خود عمل کرد.

علاقه به کار و برقراری ارتباط با بیماران دو عامل موفقیت در عرصه پرستاری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مرضیه یعقوبی پرستار نمونه کشوری سال ٩٧ دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی علاقه به کار و برقراری ارتباط مؤثر با بیماران را دو عامل مهم موفقیت در عرصه پرستاری عنوان می کند.

در سال جاری ۴۱ پرستار نمونه استانی و ۲ نمونه کشوری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شدند و خانم مرضیه یعقوبی یکی از این پرستارهای نمونه کشوری در استان است.

وی ساکن اسفراین، دارای دو فرزند خردسال و شاغل در بیمارستان شهدا فاروج است و تمام سختی های راه و رفت و آمد به محل کار را به دلیل علاقه زیادی که به شغل پرستاری دارد، به جان خریده و باعشق به وظیفه خطیر خود می پردازد.

یعقوبی با بیان اینکه پرستاری شغل بسیار سختی است که مسئولیت و وجدان کاری بالایی را می طلبد، گفت: از سال ٩٢ در بیمارستان فاروج استخدام شدم و با وجود وظایف مادری و همسری و مشغله کاری زیاد، همچنان هر روز با عشق و علاقه مسیر اسفراین تا فاروج را طی می کنم.

وی، احساس همدلی و نحوه برخورد مناسب با بیماران را در کنار مهارت ها و دانش پرستاری، راز موفقیت خود دانست و افزود: درک شرایط بیمار، افزایش امید به زندگی و قوت قلب در وی، تلاش برای حفظ آرامش خود و بهره مندی از اطلاعات کافی و به روز، از موارد مهمی است که پرستاران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که وظیفه پرستار فقط دادن دارو و مراقبت های پرستاری نیست، اظهار داشت: با ارائه آموزش های لازم در خصوص تغذیه مناسب و نحوه مصرف داروها، برخورد صحیح و پاسخ دادن با آرامش به بیماران و همراهان آن ها می توان رضایتمندی بیماران و ارباب رجوع را افزایش داد و به درستی به وظایف خود عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشیک های شب و شیفت های پشت سرهم از سختی ها و مشکلات پرستاران است و همین شیفت های در گردش باعث می شود در رسیدگی به امور زندگی دچار مشکل شویم .

یعقوبی گفت: پرستاری فقط یک حرفه نیست بلکه هنر و عشقی والا در آن نهفته است و با وجود تمام سختی ها همیشه با انگیزه، علاقه و عشق در محل کارم حاضر می شوم و همه تلاشم این است که به بهترین شکل ممکن خدمات مطلوب و بهینه را به بیماران ارائه دهم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.