یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید در بودجه سال ۹۸ برای بافت‌های فرسوده پیرامون حرم تعیین تکلیف صورت می‌گرفت.

باید بافت‌های فرسوده اطراف حرم در بودجه ۹۸ تعیین تکلیف می‌شد
به گزارش قدس آنلاین، نسرین یوسفی عارفی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه امسال در اکثر حوزه‌ها شاهد کاهش هزینه‌ها به جهت درآمدهای نفتی بوده‌ایم، اظهار کرد: اگر به بودجه ۹۸ نگاهی بیندازیم شاهد آن خواهیم بود که ابتدا اداره آموزش و پرورش و سپس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیشترین تمرکز نیروی انسانی بر آن است، در بودجه بیشترین مبالغ را به خود اختصاص داده‌اند.
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: این عوامل نشان دهنده آن بوده که دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی خود را لحاظ کرده که در سال آینده بتواند هزینه‌های خود را از این بودجه داشته باشد و کمتر بر مسائل عمرانی و توسعه تمرکز کند.
یوسفی عارفی با بیان اینکه این عوامل قطعا آثار خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد، بیان کرد: در استان ما مقوله بودجه زیارت مطرح است که با توجه به سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد یک هزینه‌ی سرانه‌ای را به استان و مشهد تحمیل می‌کنند.
وی اضافه کرد: این امتیاز زیارتی بودن مشهد توقع زیادی را از دولت می‌طلبد و باید در این بخش به خراسان توجه زیادی نشان دهد. در حال حاضر همچنان شاهد بافت‌های فرسوده پیرامون حرم هستیم و این موضوع همچنان پا برجا بوده و حل نشده است.
این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: باید به این عوامل در بودجه ۹۸ بیشتر تاکید می‌شد و برای بافت‌های فرسوده پیرامون حرم تعیین تکلیف صورت می‌گرفت.
یوسفی عارفی گفت: این عوامل بی ربط به پژوه‌های عمرانی نبوده که در حال حاضر در این بخش شاهد کاهش منابع بودیم. بهسازی این بافت‌ها به جذب گردشگر کمک خواهد کرد و باید این مهم را در اولویت قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص نمایندگان می‌توانستند نقش موثری را ایفا کنند، افزود: قطعا پیگیری نمایندگان استان برای شهر مشهد می‌توانست بیشتر باشد، زیرا بودجه با عدد و ارقام سر و کار دارد و در این باره شفافیت بسیاری وجود دارد و نمایندگان با پیگیری جدی خود می‌توانستند پاسخ مثبتی را از دولت اخذ کنند.
این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: ما همواره می‌پنداریم که اکثر بودجه‌ها برای کلانشهرها در نظر گرفته می‌شود، اما امسال بیشترین بودجه به استان خوزستان تعلق دارد، این امر نشان می‌دهد که نمایندگان می‌توانستند در این زمینه همفکری بهتری با دولت اعمال کنند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.