دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواستار ورود قوه قضاییه به پرونده غیر شفاف طرح تحول سلامت شدند.

 لزوم ورود قوه قضاییه به پرونده غیرشفاف "طرح تحول سلامت"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با انتقاد از عملکرد وزیر مستعفی بهداشت خواستار رسیدگی به پرونده طرح تحول سلامت شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:

جناب آقای آملی لاریجانی-رئیس قوه قضاییه

1- طرح تحول سلامت هیچ‌گونه مصوبه قانونی از مجلس شورای اسلامی ندارد و محل هزینه شدن ده‌ها هزار میلیارد تومان از منابع دولتی به نام این طرح توسط وزارت بهداشت غیر شفاف بوده است.

2- افزایش نجومی تعرفه‌های خدمات سلامت در گام سوم طرح تحول سلامت بر خلاف بند ه‍ ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر رعایت اصل تعادل منابع و مصارف صورت گرفت و با چند برابر شدن تعرفه خدمات درمانی بدهی بسیار سنگینی را به دولت و بیمه‌های درمان تحمیل نمود و ورشکستگی سازمان های بیمه‌ گر را رقم زد.

3- فعالیت دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش خصوصی درمان، بر خلاف نص صریح تبصره 2 ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه بوده است. همچنین مسئولیت اجرای این بند از قانون مبنی بر منع حضور همزمان کارکنان ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، روسای شبکه ‌های بهداشت و بیمارستان‌های دولتی بر عهده این وزارتخانه بوده که ایشان از اجرای این قانون سر باز زدند و وجود پزشکان و مدیران دوزیست در این وزارتخانه و دستگاه‌های مطبوع ایشان منشأ بسیاری از مفاسد این حوزه بوده است.

4- بر اساس ماده 35 قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به استقرار سامانه پرونده الکترونیک بوده است. اما به رغم اینکه استقرار این سامانه با ایجاد شفافیت باعث کشف بسیاری از مفاسد در نظام سلامت و جلوگیری از هدررفت منابع می‌گردد، تکمیل پروژه‌های مربوطه همچون «سپاس» در دوران وزارت آقای دکتر قاضی زاده هاشمی متوقف گردید و اجرای این بند از قانون به بهانه‌های واهی به تعویق افتاد. همچنین ایشان مجددا در قانون برنامه ششم مکلف به استقرار این سامانه تا پایان سال 1398 بودند که تا کنون گام مؤثری در این جهت برداشته نشد.

لذا ازحضرتعالی به عنوان رئیس دستگاه قضایی درخواست می‌شودهمانگونه که فرمودید دربرخورد بامفسدان هیچ ملاحظه‌ای نخواهید داشت، به پرونده تاریک وغیرشفاف طرح تحول سلامت ورود نمایید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.