حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: نیروهای جوان آستان قدس رضوی می‌توانند در چابک بودن سازمان، نظم سازمانی، بهبود روش‌ها، انجام به موقع کارها و پیشرفت امور نقش آفرینی کنند.

نیروهای جوان آستان قدس رضوی در چابکی، نظم سازمانی و بهبود روش‌ها نقش آفرینی کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با کارکنان جوان آستان قدس رضوی گفت: باید خودمان را به امام رضا(ع) نزدیک کنیم و نزدیکی قلبی، اخلاقی، روانی و روحی ایجاد شود تا با حضرت رضا(ع) نسبت پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه کارآمدی یکی از مسائل مهم در آستان قدس رضوی است، عنوان کرد: تاخیر در انجام کارها برای همه بد است، اما برای ما که در این آستان نورانی مشغول به خدمت هستیم بدتر است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کاستی مجموعه به همه مجموعه برمی‌گردد و خوبی مجموعه هم مربوط به همه است، اضافه کرد: برای اصلاح روش‌های نادرست باید از مسیر درست آن اقدام کنید، در رفع کاستی‌ها همه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند، اصل امر به معروف و نهی از منکر اصل اصلاح امور اجتماعی، اداری، خانوادگی و همه شئونات با راهکارهای مخصوص به خود است.

حجت السلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: کارکنان آستان قدس رضوی باید بیش و پیش از دیگران با امام رضا(ع) نسبت داشته باشند؛ مگر می‌شود خادم و کارمند این آستان مقدس شویم اما سلوک، رفتار و اخلاق رضوی نداشته باشیم؟

وی افزود: مجموعه ۶۰۰ واحدی برای زوج‌های جوان توسط آستان قدس رضوی ساخته می‌شود که به زودی فاز اول آن بهره برداری خواهد شد و قطعاً کسانی که در این آستان مشغول به کار هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۲۷۰۰ شغل توسط معاونت امداد مستضعفان و بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی ایجاد شده است، بیان کرد:۳ روز پس از پایان پیاده روی اربعین، موکب آستان قدس رضوی در مرز مهران روزانه ۱۵۰ هزار غذا توزیع می‌کرد؛ هرجا مردم ببیند کار و تلاش صورت می‌گیرد کمک می‌کنند.

حجت السلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه ما امانت‌دار نیات مردم هستیم و به هیچ عنوان کسی حق ندارد بر خلاف نیات واقف و ناذر عمل کند و خودمان را موظف عمل به نیات واقفان می‌دانیم، گفت: روزی که وارد آستان قدس رضوی شدم ۱۰ شرکت زیان‌ده وجود داشت، ولی تا پایان امسال هیچ شرکتی زیان‌ده باقی نمی‌ماند، در گذشته حسابرسی خارج از آستان قدس رضوی وجود نداشته است، اما برای اولین بار حسابرسی بیرونی را وارد کردیم و امروز ۳ برابر سال ۹۴ حسابرسی شرکت‌های آستان قدس رضوی مقبول شده است.

وی با یادآوری این نکته که کارهای زیربنایی زیادی صورت گرفته است که در سال‌های آینده می‌تواند بسیاری از بخش‌ها را بدون خام فروشی و باقی ماندن اصل وقف توسعه دهد، ادامه داد: حتی یک مورد از طلاجات وقف شده توسط مردم را نمی‌فروشیم و از این طلاها در ساخت و تعمیر بخش‌های طلاکاری شده حرم استفاده می‌شود. ذخایر نذوراتی ما باید باقی بماند و به هیچ عنوان سرمایه‌ها را جز در سرمایه‌گذاری استفاده نمی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی سال گذشته ۱۷ هزار نفر بیکار شدند، اما امسال حتی یک نفر در آستان قدس رضوی به دلیل نبودن بودجه بیکار نشده است و حتی یک کارگاه تعطیل نشد، بلکه کارگاه‌ها و خط تولید جدید اضافه کردیم.

وی افزود: امروز آستان قدس رضوی با تغییر رویکرد از باغاتی که فقط از میوه درختان آن استفاده می‌شد در جهت معرفت افزایی و فعالیت‌های فرهنگی بهره می برد و بهره وری را افزایش داده است.

منبع:  آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.