یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نتایج گفت‌وگوهای هیئت بلندپایه امنیتی مصری با رهبران حماس در غزه را تشریح و تأکید کرد گذرگاه رفح همچنان باز خواهد بود.

تشریح نتایج دیدارهای هیئت بلندپایه مصری در غزه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خلیل الحیه شامگاه جمعه به تشریح پرونده‌هایی پرداخت که هیئت بلندپایه امنیتی مصری با رهبران حماس در غزه بررسی کرد.

الحیه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الاقصی گفت رهبران حماس، سه پرونده را با هیئت مصری بررسی کردند که شامل چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین و آنچه برای پایان شکاف لازم است، انجام شود،‌وضعیت ملی در نوار غزه و تفاهمات مربوط به شکسته شدن محاصره نوار غزه که با نظارت چند طرف به دست آمده است .

وی افزود دو طرف درباره چالش‌هایی که مسئله فلسطین با آن روبرو شده به ویژه شهر قدس اشغالی و نیز حق بازگشت و اقدامات اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری و نیز اقدامات تشکیلات خودگردان در سرکوب شهروندان و پیگرد آنها آن هم در زمانی که ما نیاز مبرمی به وحدت ملی داریم، بحث و تبادل نظر کردند.

الحیه با تاکید بر نیاز مبرم به تحقق وحدت ملی واقعی مبتنی بر مشارکت واقعی در تمام پرونده‌ها و نیز اجرای دقیق توافقات آشتی بر اساس توافق 2011 افزود با توجه به حالت انسداد و رکود در پرونده آشتی باید به امور جدیدی بر اساس اصل گفت‌وگوی ملی فراگیر فکر کرد و مصر هم اطمینان دهد که ابومازن و تیم وی در بازسازی نظام سیاسی فلسطینی جدی هستند. اما پرونده دوم که هیئت مصری با رهبران حماس به گفته الحیه بررسی کرده است، حالت ملی در غزه است، الحیه در این باره گفت ما تاکید کردیم که همبستگی ملی در غزه پایدار است و ما به همه گروه‌ها احترام می‌گذاریم. 

عضو جنبش حماس با تاکید بر تضمین آزادی‌های عمومی در نوار غزه با وجود برخی ملاحظات امنیتی خاطر نشان کرد حماس آماده همکاری مشترک با تمام گروه‌ها و جریان‌های ملی است.

  الحیه اظهار داشت رهبران حماس و هیئت ملی، سومین پرونده‌ای را که بررسی کردند، تفاهمات مربوط به شکستن محاصره است که با نظارت مصر، سازمان ملل و قطر به دست آمد. 

  الحیه افزود حماس در دیدار با هیئت مصری، به  تجاوزات اسرائیل و تعدی آن به شهروندان و تیراندازی نظامیانش به سوی شرک تکنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز اشاره کرد که به شهادت شماری از آنها منجر شده است، رهبران حماس همچنین به طفره رفتن اشغالگران از اجرای تفاهمات اشاره کردند.

الحیه خاطر نشان کرد هیئت مصری هم موضع اشغالگران را منتقل کرد که مدعی شده‌اند در اجرای تفاهمات جدی هستند. الحیه گفت ما به هیئت مصری گفتیم ما هم در این زمینه جدی هستیم در صورتی که اشغالگران پایبند باشند و خواهان ورود به  عمق تفاهمات و دیگر پرونده‌ها هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.