مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۶۰ درصد لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تولید تجهیزات پزشکی در کشور پیشگام است
به گزارش قدس آنلاین، حسن خدا پرست مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه کشور در زمینه تولید تجهیزات پزشکی به موفقیت‌های زیادی دست یافته، اما هم اکنون بیشتر تجهیزات پزشکی 'های تک' مانند دستگاه‌های پرتودرمانی از خارج وارد می‌شوند، زیرا تولید این دستگاه‌ها در انحصار چند کشور جهان است.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی یکی از گرانترین و مهمترین منابع بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از منابع انسانی به شمار می‌روند تصریح کرد: حوزه تجهیزات پزشکی شامل سه فرآیند تامین و خرید، نگهداری و کنترل کیفیت است. در خرید تجهیزات پزشکی انتخاب باید درست و متناسب با نیاز و ترجیحا تولید داخل با قیمت و شرکت پشتیبان مناسب باشد. توجه به فرآیندهای نگهداری و کنترل کیفیت نیز در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه‌های تیپ یک کشور است که برای تربیت دوره‌های بالاتر از تخصص در رشته‌های پزشکی نیاز به تجهیزات پزشکی 'های تک' دارد.

خدا پرست به راه اندازی نخستین واحد اورهال تجهیزات پزشکی کشور در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این واحد با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کانونی را راه اندازی کرده که در آن تجهیزات پزشکی تعمیر اساسی شده و دوباره به چرخه بهره برداری باز می‌گردند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.