مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پروژه ی توسعه ی ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به مساحت ۱۲ هزار متر در حال اجرا است.

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه مشهد توسعه می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قاسم‌زاده گفت: در ادامه ی طرح توسعه ی ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، این ترمینال به طبقه ی همکف و طبقه ی اول ساختمان تکنیکال بلاک که در حال احداث است متصل خواهد شد.
وی افزود: ساختمان تکنیکال بلاک در ۷ طبقه شامل واحدهایی نظیر برق، تاسیسات، اداری، و برج مراقبت احداث خواهد شد و طبقه ی همکف و طبقه ی اول این ساختمان به ترمینال پروازهای داخلی متصل خواهد شد، که با اجرایی شدن این پروژه حدود ۱۲ هزار متر مربع به فضای ترمینال اضافه خواهد شد.
دکتر قاسم زاده هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه مشهد و تکریم و رفاه حال مسافران و تسریع در روند انتقال آنان به پروازها بر شمرد و گفت: در مرحله ی بعدی در مجاورت ساختمان تکنیکال بلاک، ساختمان شمالی(باس لانچ) احداث خواهد شد و با اتصال ضلع غربی ترمینال داخلی به طبقه ی همکف و طبقه ی اول ساختمان تکنیکال بلاک، مسافران پس از طی کردن مراحل دریافت کارت پرواز و تحویل بار؛ از طریق طبقه ی اول به ترانزیت خروجی منتقل شده و از طریق پل ارتباطی یی که میان ساختمان تکنیکال بلاک و ساختمان شمالی(باس لانچ) قرار دارد،   در کمترین زمان ممکن به سمت اپرون می روند تا عملیات پروازی انجام شود.
طبق برنامه ریزی‌ها و مطالعات کارشناسی صورت گرفته مراحل تکمیل، خرید تجهیزات و راه اندازی  طبقات منهای ۱، همکف و طبقه اول ساختمان تکنیکال بلاک در ۱۸ ماه کاری و با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان انجام خواهد شد. این پروژه از شهریور ماه سال جاری کلید خورده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.