یزد - محمود نوری شادکام گفت: در حوزه سلامت استان ۴۹پروژه در داست اقدام بود که از این تعداد ۱۴پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده وهم اکنون ۳۵پروژه دردست آماده سازی است و ۱۳پروژه بخش خصوصی هم افتتاح شده است

۳۵پروژه نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان استان وجود دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد پیش ازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک روز پرستار اظهارداشت : تعداد پروژهای بخش درمان در استان ۴۹پروژه بود که از این تعداد ۱۴پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده و هم اکنون ۳۵پروژه در دست اماده سازی است که بسیاری از این پروژها هم مربوط به خرید تجهیزات پزشکی است  .

وی افزود : بخش درمان و بهداشت و سلامت بعد از انقلاب پیشرفتهای چشمگیر ی داشته است  و شاخص مرگ ومیر مادران استان  ۴۰۰از ۱۰۰۰بود که  که هم  اکنون این شاخص در استان یزد ۸در ۱۰۰هزار نفر است  در بخش اطفال مرگ ومیر نوزادان ۲۵۰در ۱۰۰۰بود که این  میزان هم اکنون به  ۹نفر در ۱۰۰۰نفر است و  طول عمر افراد  ۱۲سال افزایش داشته که این کار حاصل زحمات کل افراد شاغل در حوزه بهداشت و درمان بوده و درهمه بخش ها شاخص از ۱۰۰درصد  تا ۹۶درصد خدمات ارائه شده است.

 نوری شادکام تصریح کرد : قبل از انقلاب درحوزه پزشک عمومی در استان ۱۱۳نفر پزشک داشتیم وهم اکنون ۱هزارو۳۱۰پزشک عمومی در اسنتان وجود دارند  در حوزه پزشک متخصص ۷۷نفر در استان بودند  که هم اکنون ۷۰۱نفرپزشک متخصص در استان وجود دارد  و در حوزه تجهیزات پزشکی دستگاه ام ای آر یک مورد در استان وجود داشت که این دستگاه هم اکنون ۴مورد بوده  وتعداد تختهای پزشکی استان ۳۶۰مورد بود که هم اکنون تختهای استان ۳هزرو ۲۸تخت است  ودر حوزه آمبولانس و پایگاههای اورژانس و آمایشگاه و دیگر تجهیزات پزشکی نیز رشد چشم گیری داشته ایم.

مرکز ید درمانی فازاول آن به بهره برداری رسیده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص راه اندازی مرکزید درمانی استان گفت : فاز اول این مرکز به بهره برداری رسیده و برای تکمیل فاز دوم درحال مذاکره با سازمان انرژی اتمی هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر این مذاکرات نهایی شود و فاز دوم نیز به بهره برداری برسد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص ویزیت بیماران در استان گفت : درسال گذشته بخش سلامت و درمان استا ن به بیش از ۷ونیم یزدی و بیش از ۲نیم میلیون بیمارغیر بومی خدمات ارائه کرده است و تلاش ما دراین بخش حفظ کرامت انسانی بیماران است و اینکه  هم اکنون بیش از۱۵هزار نفر در این بخش به بیماران خدمات ارائه می دهند .

وی درخصوص  توزیع منابع انسانی در شهرستان ها گفت : ما تا جایی که امکان داشت این مشکل  را برطرف کرده ایم  بخصوص در شهرستان های  بهاباد و خاتم و بافق و ابرکوه این مشکل ار برطرف کرده ایم .

کمبود پزشک در بساری از شهرستان ها برطرف شده است

نوری شادکام درمورد کمبود پزشک متخصص دربرخی شهرستان ها نیزافزود : کمبود پزشک در برخی از شهرستان ها برطرف شده و دربرخی شهرستان ها ما چند پزشک متخصص داریم  که در حال خدمت  می باشند و هم اکنون ما دراستان ۳هزار تخت بیمارستان داریم که به ازای هر تخت ما یک پرستار  داریم و ما کمبود پرستار نداریم  و ما کیفیت کار و خدمتی که به بیمار ارائه می دهیم برایمان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه افرادی که به عنوان بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کنند پای سلامتی آنها درمیان است و در این شرایط کنونی مردم دغدغه های بسیاری دارند و ما ماید  بتوانیم تا حدودی ازاضطراب های مردم بکاهیم .

این مسئول در خصوص مشکلات درمان شهرستان کمتر توسعه یافته خاتم نیزگفت : بیمارستانی که درحال حاضرمردم خاتم ازآن استفاده می کنند ازابتدا درغالب درمانگاه بود که پس ازتغییر کابری به بیمارستان ارتقا یافته در حالی که این مرکز در مانی صلاحیت بیمارستان را ندارد اصلا استاندارد نبود و تنها دغدغه ما ساخت  یک بیمارستان استاندارد برای  این شهرستان است و این مرکر درحال حاضرکلینیک وبخش رادیو لوژی مناسب ندارد و دستگاه های آن خریداری شده و درحال نصب اسب .

نوری شادکام خاطر نشان ساخت : این  شهرستان مشکل آمبولانس داشت  ولی با قولی که وزیر بهداشت سابق داد قرار شد ۲دستگاه آمبولانس به محض اینکه وارد کشور شد به این شهرستان اختصاص داده شده  و بخش رادیولوژی این مرکزهم امید داریم تا ۲۲بهمن افتتاح خواهد شد.

 اعتماد به پزشکان یزدی باعث شده یزد قطب درمان کشورشناخته شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا یزد قابلیت این را دارد که قطب پزشکی  کشورتبدیل شود یا نه ؟ گفت: ما نباید مردم باید بگوئیم که قطب درمان کشور هستیم یا نه ؟ چون  بسیاری از امکانات و تجهیزات و پزشکانی که ما در استان داریم دردیگر استان ها هم وجود دارد ولی اعتمادی که مردم به پزشکان استان دارند شاید در دیگر استانها کمتر باشد و به همین دلیل ما در سال به بیش از ۲.۵میلیون  بیمار غیر بومی خدمات ارائه کردیم  و  در برخی از مراکزبه بیش از ۵۰درصد بیمارغیر بومی خدمات ارائه شده است.

وظیفه اسکان بیماران غیر بومی در حیطه بخش درمان نیست

این مسئول درخصوص گردشگری سلامت دراستان تصریح کرد: در بحث گردشگری سلامت ۲مورد باید دراستان محقق شود  اول  اینکه مراکز بالاتر دراستان شامل استانداری و فرمانداری و شهرداری باید زیر ساختهایی را دراستان برای اسکان بیماران غیر بومی فراهم سازند چون این کاردرحیطه بخش درمان نیست ووظیفه ما ارائه خدمات پزشکی است و دیگر اینکه با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دیگر نهادها ی مرتبط شرکت ها ی خصوصی گردشگری در استان فعال شود تا این شرکتها تمام خدمات مربوط به این بیماران را اعم ازاسکان ویزیت و دیگر مسائل بیماران را انجام بدهند تا بیماردغدغه این مشکلات را نداشته باشد .

وی در پایان  با اشاره به اینکه  تمام دغدغه ها ی ما در بخش سلامت وبهداشت حفظ کرامت مردمی است که با مشکلات و بیماری مواجه هستند و شاید در برخی از بخش ها مشکلاتی داشته باشیم ولی امیدواریم با  همکاری رسانه ها بتوانیم مشکلات و کاستی ها را تاجایی که امکان پذیراست را برطرف سازیم .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.