به گفته حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق از رقم بشکه‌ای ۵۶ دلار برای هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۹۸ دفاع کرد و آن را برای شرایط تحریمی مناسب دانست.

 دفاع نوبخت از نفت ۵۶ دلاری در بودجه ۹۸ برای عبور از تحریم‌ها

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸،   با اشاره به نشست نوبت صبح امروز(شنبه، ۲۲ دی) این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ از صبح امروز با حضور آقایان نوبخت، زنگنه و همتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار و اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: آنچه که در این جلسه مطرح شد، این بود که کلیاتی درباره بودجه ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت و آقای نوبخت نیز مواردی از کلیات لایحه بودجه ۹۸ به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ اضافه کرد: آقای نوبخت در این جلسه، درباره قیمت پیشنهادی دولت برای قیمت نفت در بودجه سال ۹۸، از رقم بشکه‌ای ۵۶ دلار دفاع کرد و آن را برای شرایط تحریمی مناسب دانست.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: نوبخت در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، گزارشی از وضعیت بودجه عمومی کشور و شرکت‌های دولتی به اعضای کمیسیون ارائه داد و عنوان کرد که دولت سیاست فقرزدایی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تورم را تعقیب می‌کند.

وی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، گفت: آقای همتی در این جلسه، گزارشی از میزان تورم و برنامه دولت برای مهار تورم در سال آینده ارائه کرد، البته توضیحات وی برای اعضای کمیسیون قانع‌کننده نبود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تأکید کرد: در این جلسه مطرح شد که راهکارهایی برای با کمک مجلس و دولت برای شفافیت در بودجه پیدا شود، البته در این جلسه اشکالاتی از سوی تعدادی از اعضای کمیسیون نسبت به شفاف نبودن بودجه سال ۹۸ مطرح شد و دوستان عنوان کردند که در این لایحه شفافیت وجود ندارد که قرار شد بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر افزود: در بخش دیگری از این جلسه، آقای نوبخت به گزارش‌های مرکز آمار درباره میزان اشتغال اشاره کرد، اما بسیاری از اعضای کمیسیون معتقد بودند که این گزارش‌ها مبنای درستی ندارد و اعتقادشان این بود که وقتی تعریف نسبت به ایجاد اشتغال بین دولت و مجلس متفاوت باشد، نمی‌توان خیلی به آمارها اعتماد کرد؛ نتیجه متفاوتی می‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در پایان به گزارش وزیر نفت در این جلسه در رابطه با بودجه ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه، آقای زنگنه گزارشی از عرضه نفت در بورس ارائه کرد، اما توضیحات بیشتر در این زمینه به جلسه بعدی موکول شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.