البرز- سردار یوسف مولایی با بیان اینکه ماموریت اساسی پدافند غیرعامل حفظ صیانت ازمردم، منابع، داشته ها و سرمایه های ملی در تمام حوزه ها می باشد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پدافند غیرعامل را باور کرده و در اولویت قرار دهند این در حالی است برخی از مدیران این مهم را باور نکرده‌اند.

توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیرعامل ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز ظهر شنبه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همراه بود، اظهار کرد: ماموریت اساسی پدافند غیر عامل حفظ صیانت ازمردم، منابع، داشته هاو سرمایه های ملی در تمام حوزه ها می باشد.

وی  با بیان اینکه باید دید چه تهدیداتی در استان وجود دارد و چه میزان آمادگی لازم را در کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران داریم، گفت: تهدیداتی که در استان وجود دارد بسیار متنوع و متکثر است و حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و برف و کولاک البرز را تهدید می کند.

سردار مولایی به واحدهای تولیدی و کارخانجات در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها نیاز به صیانت دارد و پایش ها و آسیب ها بخش های صنعتی همچنین محیط زیست و سرمایه های استان سنجیده و بررسی شود.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: نهادهایی همچون استانداری و سپاه در تلاش هستند که این موارد مهم را در دستور کار خود قرار دهند و نقاط تهدید و آسیب پذیر را در البرز و استان های همجوار شناسایی کنند.

سردار مولایی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط اقلیمی و بومی البرز شناسایی ها تا حدودی صورت گرفته است، گفت: بخشی از مناطق آسیب پذیر در دست بررسی جهت طراحی های پدافند غیر عامل قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بخشی از تهدیدها شناسایی و طرحی های پدافند غیر عامل موفق بوده و بخشی دیگر نیاز به کار و سرمایه گذاری بیشتر و مسئولیت پذیری مسئولان استانی است.

 این مسئول به اهمیت پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پدافند غیرعامل را باور کنند و در الویت قرار دهند این در حالی  است که یکی از مشکلات پدافند غیرعامل این است که برخی از مدیران این مهم را باور نکرده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرزخاطرنشان کرد: هزینه در حوزه پدافند غیرعامل مانند سرمایه‌گذاری است چراکه ما علم و امکانات، ساختارهای مناسب، و دستور العمل ها را در این امر مهم داریم.

سردار مولایی در پایان گفت: مدیران اجرایی پدافند غیر عامل را در دستور کار قرار دهند و هر پروژه‌ای باید یک پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.