رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: واردکنندگان با مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نسبت به ثبت سفارش برای واردات گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

موافقت وزارت صنعت با آغاز ثبت سفارش برای واردات گوشی موبایل

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ابراهیم درستی افزود: طبق مصوبه مورد نظر واردکنندگان می توانند برای واردات از طریق صرافی ها که ارز صادراتی در اختیار دارند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون باید ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در بازار وجود داشته باشد در حالیکه تعداد گوشی های موجود در بازار کمتر از این میزان است، اظهارداشت: قدرت خرید مردم کمتر از گذشته شده و قیمت گوشی ها نیز مطابق با نرخ ارزی که به صورت جهشی بالا رفته بود عرضه می شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی ادامه داد: شب گذشته در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد طرحی به تصویب رسید که طبق آن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه می توانند نسبت به ثبت سفارش و واردات گوشی اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه واردات گوشی های تلفن همراه ضمن ثبات بخشی بازار در کاهش قیمت ها نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: جدا از این حدود ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه که در گمرک و انبارها وجود داشته به تدریج وارد بازار می شود.

درستی افزود: واقعیت اینکه در صورت اجرای مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ثبت سفارش و تامین ارز مورد نیاز از طریق صرافی ها برای ورود گوشی های تلفن همراه مدنظر به بازار به حداقل یک ماه زمان نیاز است.

وی با اعلام اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم رکود در بازار گوشی های تلفن همراه حکمفرماست، اظهارداشت: حدود ۷۵ درصد از سهم بازار به گوشی های کمتر از ۷۰۰ هزار تومان اختصاص داشت و ۲۵ درصد هم از آن گوشی های گرانتر بود اما تراکنش مالی این دو سهم با یکدیگر برابری می کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.