رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری تورهای گردشگری معدن با مشارکت ادارات صنعت معدن و میراث فرهنگی خبر داد.

 برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری ادارات صنعت ، معدن و میراث فرهنگی

به گزارش رقدس آنلاین علی محمدی گفت: شهرستان تربت حیدریه  در کنار جاذبه های متنوع تاریخی، گردشگری ، طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی  دارای جاذبه‌های بی نظیر زمین‌شناسی از جمله معدن طلا، عقیق بایگ، غار نمک ، قله توچال و ... است.
وی گفتک: این ظرفیت ها،  امکان جذب گردشگران تخصصی ژئوتوریسم  را دارد که به‌منظور آشنایی و جذب گردشگران به منطقه،  تورهای گردشگری ژئوتوریسم می تواند ضمن معرفی شایسته منطقه باعث اشتغال زایی برای جوانان منطقه  باشد.
محمدی تصریح کرد: ژئوتوریسم یا همان گردشگری زمین‌شناسی ، شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که به استفاده از پدیده‌ها وجذابیت‌های زمین‌شناختی و میراث معدن‌کاری در گردشگری می‌پردازد و علاقه‌مندان به طبیعت در جریان فعالیت‌های زمین‌گردشگری، ضمن بازدید از پدیده‌های جذاب زمین شناسی، با مبانی پیدایش و اهمیت وجودی آنها آشنا می‌شوند.
او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان شهرستان طرح ایجاد ژئوپارک در بخش بایگ درحال پیگیری است که می تواند ژئو توریسم در این شهرستان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.