المانیتور نوشت تأیید آغاز روند خروج تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه، منجر به بروز تنش‌هایی میان پنتاگون و جنگ‌طلب‌هایی مانند جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شده است.

المانیتور: خروج آمریکا از سوریه، تنش میان پنتاگون و جان بولتون را برجسته کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی المانیتور نوشت: گزارش‌ها درباره آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، تنش میان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور را برجسته کرده است.

مقامات کنونی و سابق دفاعی آمریکا به المانیتور گفتند: تأیید آغاز روند خروج تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه از سوی دولت دونالد ترامپ منجر به بروز تنش‌هایی میان پنتاگون و جنگ طلب‌هایی مانند جان بولتون شده است. منتقدان می‌گویند در شرایطی که واشنگتن با تعطیلی بخشی از دولت مواجه است و پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت نیز تنها ده روز است که روی کار آمده است، تبعات این دستور (خروج نیروهای آمریکایی از سوریه) بسیار وخیم خواهد بود.

دونالد بولداک، ژنرال بازنشسته آمریکایی که نیروهای ویژه این کشور را در آفریقا فرماندهی می‌کرد، گفت: "می توانم تصور کنم فرماندهان و برنامه ریزان نظامی آمریکا اکنون سردرگم هستند. خود پنتاگون نیز در دوره گذار است. پنتاگون در فصل تعطیلات است و بسیاری از سمت‌ها در آن نیز هنوز خالی هستند. دولت نیز همچنان تعطیل است. همه تمرکزها بر این موضوع معطوف است."

یک مقام نظامی سابق آمریکا گفت: برنامه ریزان نظامی آمریکا به جای دریافت دستور نظامی رسمی برای خروج، برای نخستین بار از گزارش‌های رسانه‌های خبری و اظهار نظرهای رئیس جمهور در دسامبر از موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مطلع و مجبور شدند بلافاصله برنامه ریزی‌ها را در این خصوص آغاز کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال پنجشنبه گزارش داد برخلاف نظر بولتون، کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا عازم سوریه شده اند تا به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور کمک کنند. مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی در این هفته وعده داده بود آمریکا همچنان بر اهداف تعیین شده اش پیش از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه پایبند خواهد بود. یک مقام دفاعی آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: "چیزی تغییر نکرده است. ما از بولتون دستور نمی‌گیریم. "

البته این زنگ خطر در پنتاگون به صدا درآمده است که احتمالا وزیر دفاع جدید نمی‌تواند در برابر دیدگاه‌های بولتون درباره سوریه مقاومت کند؛ بولتون از ترامپ جنگ طلب‌تر است. یک مقام سابق آمریکایی به المانیتور گفت: "جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا می‌توانست در برابر خواسته‌های بولتون مقاومت کند."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.