استاندار تهران گفت: انتشار بوی نامطبوع در مناطق مختلف تهران نمی‌تواند ناشی از زباله و فعالیت گسل‌های شهر باشد.

منشأ بوی نامطبوع تهران ناشی از فعالیت گسل‌ها و زباله نیست

به گگزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در بازید از بیمارستان لقمان حکیم که امروز (شنبه 22 دی ماه) به مناسبت روز پرستار برگزار شد، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن منشأ بوی نامطبوع شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس گزارش‌های پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تهران، غلظت گاز Co۲ و ذرات معلق در منطقه یافت‌آباد بیشتر از سایر مناطق تهران اعلام شده است.

وی افزود: وضعیت منطقه آرادکوه به گونه‌ای است که اگر بوی نامطبوعی هم در آنجا منتشر شود، به سمت تهران نمی‌آید، چراکه مسیر باد در شهر تهران از غرب به شرق است و شواهد علمی و مستندی مبنی بر اینکه منشأ بوی نامطبوع تهران منطقه آرادکوه است، وجود ندارد.

استاندار تهران گفت: اینکه گسل‌های شهر تهران منشأ انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران بوده است و شهروندان تهرانی را نگران کرده بود، صحت ندارد.

وی با اشاره به وجود  ۱۶ گسل زلزله در تهران افزود: با توجه به اینکه قبل از انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران هیچ تغییراتی در آب‌های زیرزمینی و همچنین هیچ زمین لرزه‌ و تکانی در تهران اتفاق نیفتاده است، لذا  شواهدی برای ارتباط این پدیده با فعال شدن گسل‌ها وجود ندارد و تصور انتشار بو از طریق فعال شدن گسل‌ها منتفی است.

محسنی بندپی تصریح کرد: غلظت گاز Co۲ در مناطق تهران احساس شده و این بو نمی‌تواند ناشی از زباله باشد.

وی افزود: به احتمال زیاد منشأ این بو ماده شیمیایی مرکاپتان است که در جایی نشت کرده و یا در صنعت مربوط به فرآورده‌های پلاستیکی استفاده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.