به گزارش رسانه‌های لهستانی، روز گذشته دو کارمند شرکت هواوی به اتهام جاسوسی برای دولت چین توسط پلیس لهستان دستگیر شده‌اند.

دو کارمند هواوی در لهستان به اتهام جاسوسی برای دولت چین دستگیر شدند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دو کارمند هواوی در لهستان به اتهام جاسوسی برای دولت چین دستگیر شدند. پس ازبازداشت منگ وانژو، رئیس امور مالی هواوی در کانادا، این دومین دستگیری کارمندان هواوی در دو ماه گذشته است.

پلیس اطلاعات یا «آژانس ضدجاسوسی» لهستان معتقد است شواهد کافی برای اثبات خرابکار بودن دستگیرشدگان را در دست دارد. یکی از این دو فرد، لهستانی و دیگری دارای ملیت چینی است. متهم چینی مدیر فروش هواوی است درحالی‌که شخص لهستانی Pitor D یکی از مقامات بلندپایه‌ی اسبق آژانس امنیت ملی لهستان است که هم‌اکنون در آژانس ارتباطات الکترونیک لهستان مشغول به کار است. طبق اعلام پلیس لهستان، هر دو این افراد برای سه ماه آینده در بازداشت می‌مانند و ممکن است با مجازات حبس ۱۰ ساله روبه‌رو شوند.

در سوی دیگر، هواوی ضمن اعلام آگاهی از موضوع، تاکنون از هرگونه اظهارنظر در رابطه با آن خودداری کرده است:

ما از اوضاع پیش‌آمده اطلاع پیدا کرده و در حال پیگیری موضوع هستیم. هواوی همواره تابع قوانین کشورهایی است که در آن‌ها فعالیت می‌کند و همواره از کارمندان خود می‌خواهد به قوانین و سیاست‌های کشور میزبان احترام بگذارند.

سخنگوی سرویس‌های امنیتی لهستان نیز در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفته است که اتهامات وارده مربوط‌به اقدامات فردی متهمین است و به‌طور مستقیم با شرکت هواوی ارتباطی ندارد.

به گزارش شبکه‌های تلویزیونی لهستان، نیروهای امنیتی دفاتر هواوی و اپراتور Orange را که اخیرا از تجهیزات هواوی برای عرضه‌ی آزمایشی ۵G استفاده کرده بود و همچنین محل کار Pitor D را مورد تجسس قرار داده‌اند. وزیر امور خارجه‌ی چین ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشرشده، از دولت لهستان خواست تا این پرونده را عادلانه بررسی کند.

شرکت چینی هواوی، دومین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان و سازنده‌ی مطرح تجهیزات مخابراتی، در یک سال اخیر در چندین جبهه درگیری داشته است. این درگیری‌ها زمانی شروع شد که اپراتورهای آمریکا فروش گوشی‌های هواوی را متوقف کردند و کارمندان دولت آمریکا از استفاده از دستگاه‌های این شرکت منع شدند. در ادامه دولت آمریکا از هم‌پیمان‌های خود در سراسر دنیا خواست که از تجهیزات شرکت هواوی استفاده نکنند و برخی کشورها مانند استرالیا و انگلستان این درخواست را پذیرفتند.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.