وزیر خارجه انگلیس می‌گوید، اگر توافق برگزیت در پارلمان رای نیاورد احتمال فلج شدن روند خروج لندن از اتحادیه اروپا کاملا جدی است.

 احتمال فلج شدن برگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، با نزدیک‌تر شدن زمان به رای گذاشته شدن توافق برگزیت بین دولت «ترزا می» و اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا، موافقان این توافق سعی دارند با اعلام نظرات خود در رسانه‌ها، در خصوص عواقب عدم پذیرش آن هشدار دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه بریتانیا گفت اگر توافق ترزا می در خصوص جدایی این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان رای نیاورد ممکن است برگزیت اجرا نشود. وی تصریح کرد اگر این توافق شکست بخورد احتمال «فلج شدن برگزیت» جدی خواهد بود و ممکن است موجب توقف خروج برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا از اتحادیه اروپا شود.

وی در ادامه افزود، پارلمان بریتانیا متعهد شده است جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد.

براساس گزارش رویترز، از سوی دیگر، «امبر رود» معاون کار و حقوق بازنشستگان در پارلمان نیز تاکید کرده است اجرای برگزیت بدون توافق برای بریتانیا مناسب نیست اما دولت باید آمادگی لازم را برای حصول چنین نتیجه‌ای از پارلمان داشته باشد. وی گفت: «گمان نمی‌کنم نبود توافق برای کشور مناسب باشد».

براساس گزارش رویترز، امبر رود به رادیو «بی‌بی‌سی» گفته: «متعهد هستم اطمینان پیدا کنم که راه جایگزینی پیدا خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در روز گذشته، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سفرش به لندن اعلام کرد اجتناب از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی خواسته همه جهان است. او گفت: «ژاپن به‌طور کامل از توافقی که بین نحست وزیر می و اتحادیه اروپا صورت گرفته حمایت می کند چرا که شرایطی را در جهت حصول اطمینان از ثبات قانونی برای فعالیت‌های تجاری که در این کشور سرمایه‌گذاری شده است به وجود می‌آورد».

پارلمان بریتانیا به ترزا می تنها سه روز مهلت داده است که در صورت رد توافق برگزیت، طرح جایگزینی برای آن ارائه دهد. این درحالی است که تنها چند روز به رای‌گیری پارلمان در خصوص پذیرش را رد توافق برگزیت باقی مانده است.

نمایندگان انگلیسی قرار است روز ۱۵ ژانویه توافق برگزیت را به رای بگذارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.