معترضان به سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهوری فرانسه، علیرغم هشدار مقامات دولتی، برای نُهمین هفته متوالی به خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه سرازیر شدند.

جلیقه‌زردهای فرانسه برای نُهمین هفته به خیابان‌ها آمدند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، تظاهرات‌کنندگان و معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه برای نُهمین هفته متوالی به خیابان‌های شهرهای بزرگ فرانسه از جمله پاریس سرازیر شدند.

این در شرایطی است که مقامات دولتی و نهادهای امنیتی فرانسه وعده داده‌اند به‌طور جدی و با قاطعیت به مقابله با اعتراضات این هفته خواهند برخاست.

طبق گزارش الجزیره، شهر بورژ فرانسه از اولین نقاطی بود که شاهد حضور معترضان جلیقه‌زرد بود.

نیروهای امنیتی در شهر پاریس نیز از صبح امروز خود را آماده مقابله با تظاهرات‌کنندگان کرده‌اند. مقامات فرانسه بیش از 80 هزار نیروی امنیتی را برای کنترل اوضاع و مقابله با جلیقه‌زردها فراخوانده است.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه نیز تهدید کرده بود که با هرگونه اقدام خشونت‌آمیز به شدت برخورد خواهد شد.

فرانس24 گزارش داد که مقامات رسمی دولت فرانسه پیش‌بینی کرده‌اند که تظاهرات ضد دولتی این هفته بزرگتر و خشن‌تر از هفته پیش خواهد بود.

دولت فرانسه تنها برای کنترل اوضاع در شهر پاریس حدود 5 هزار افسر را به همراه وسایل نقلیه زرهی در پایتخت فرانسه مستقر کرده‌اند.

جنبش موسوم به جلیقه‌زردها برخلاف اعتراضات دیگر، فاقد سازماندهی و هماهنگی مرکزی است، اما طی هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی به‌طور مرتبط برای برگزاری تظاهرات گسترده فراخوان داده شوه بود.

تظاهرات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت ابتدا تنها محدود به اعمال مالیات‌های جدید بر قیمت سوخت بود، اما پس از مدتی به اعتراض به سیاست‌های کلی اقتصادی دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه کشیه شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.