حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه باید تولید زباله در تهران نصف شود، گفت: باید به تفکیک پسماند در مبدأ توجه شود.

میزان تولید زباله در تهران بیش از متوسط جهانی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز در حاشیه همایش شرکت شهر سالم شهرداری تهران که به مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) در تالار ایوان شمس برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تفکیک پسماند از مبدأ گفت: اگر مردم زباله‌ها را در خانه تفکیک کنند سلامت کودکان کار حفظ خواهد شد و این کودکان به‌خاطر جست‌وجو در سطل‌های زباله در معرض بیماری قرار نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: فرهنگ تولید پسماند و تفکیک آن باید ارتقا یابد و تولید زباله در تهران باید به یک دوم کاهش یابد و لذا من از شرکت کنندگان در این مراسم درخواست می‌کنم که در این امر پیشگام باشند و این موضوع را در فضای مجازی ترویج کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه میزان تولید زباله در تهران بیش از متوسط جهانی است، اظهار کرد:‌ در سایر شهرهای دنیا هفته ای دو تا سه بار اقدام به جمع آوری زباله می‌شود اما اگر در تهران یک شب زباله‌ها جمع آوری نشود با مصیبت روبرو هستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در شهرهای مختلف دنیا اعتصابات گوناگون مشکلی در حوزه جمع آوری زباله و پسماند ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: اما اگر در تهران اتفاقی رخ دهد چون زباله‌ها تفکیک نشده‌اند وضعیت نامناسبی رخ خواهد داد و لذا از شهروندان می‌خواهم تولید پسماند را به حداقل برسانند.

وی در پایان به موضوع تولید ثروت از پسماند پرداخت و گفت: یکی از کارآفرینان کشور که می‌خواست از پسماند برق تولید کند در حال حاضر با مشکل روبرو است و لذا از شهردار تهران می‌خواهم که این موضوع را بررسی کرده و علت‌ آن را کشف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.