سازمان‌های دولتی و خارجی در طرابلس پایتخت لیبی در چند روز گذشته تهدیدهایی با منبع ناشناس دریافت کرده‌اند، امری که چالشی جدید برای دستگاه امنیتی این کشور به وجود آورده است.

تهدیدات ناشناس؛ چالشی جدید برای امنیت لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، در حالی‌که وزارت کشور لیبی سعی دارد اوضاع را تحت کنترل خود گرفته و حراست در اطراف مقرهای امنیتی و غیرنظامی طرابلس را افزایش دهد، تعدادی از نهادهای دولتی و خارجی در طرابلس در چند روز گذشته تهدیدهایی با منبع ناشناس دریافت کردند.

یک منبع در اداره امنیت طرابلس در مصاحبه با روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن گفت که اکثریت این تهدیدها از طریق ارسال ایمیل و پیامک‌ به چند اداره و سازمان دولتی از جمله ادارات وابسته به وزارت دادگستری و وزارت کشور یا دفاتر شرکت‌های خارجی بوده است و طی آن صاحبان این شرکت‌ها را به انتقام‌گیری تهدید کرده‌اند اما هنوز صحت این تهدیدات و جدی بودن آن تأیید نشده است.

این منبع امنیتی به نقل از برخی مسئولان وزارت کشور تصریح کرد که به عقیده این مسئولان برخی گروه‌های مسلح در طرابلس پشت این شایعات قرار دارند تا نگرانی دولت را بیشتر کنند به خصوص اینکه دولت این گروه‌های مسلح را برای پذیرش ترتیبات امنیتی مربوط به انحلال شبه‌نظامیان، تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، یک شرکت آلمانی در طرابلس روز پنجشنبه گذشته چند مورد تهدید از این دست دریافت کرده بود که سریعا نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور برای کنترل اوضاع اطراف برجی که دفتر این شرکت نیز در آنجا قرار داشت، حضور یافتند.

شورای عالی دولت لیبی نیز اخبار مربوط به تخلیه دفتر این شورا در هتل رادیسون بلو واقع در مرکز طرابلس در پی دریافت تهدیدات را تکذیب کرد.

نیروهای امنیتی همچنین روز جمعه (دیروز) یک بمب را که در داخل ساکی در منطقه غوط الشمال در طرابلس کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.

در همین ارتباط اظهارات «فتحی باشاغا» وزیر کشور لیبی مبنی بر اینکه داعش همچنان در طرابلس حضور دارد و آزادانه در آن تردد می‌کند، باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده است.

وی همچنین گفته بود که گروه‌های تروریستی از سوی کادر آموزش‌دیده و دارای تجربیات زیاد مدیریت می‌شوند که اطلاعات وسیعی دارند و مقابله با آنها با تفنگ و تانک و یا افرادی که به اندازه کافی آموزش ندیده‌اند، ممکن نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.