شهردار قوچان گفت: بدهکاری شهرداری در طول دوره‌های مختلف به سازمان‌ها و صنوف همچون سازمان تأمین اجتماعی موجب عقب‌ماندگی حقوق و مزایای کارکنان در ماه اخیر شد چون باید این بدهی‌ها درجایی تسویه شده و جلوی مشکلات گرفته می‌شد.

بدهکاری ادوار مختلف شهرداری علت عقب‌ماندگی حقوق و مزایا شد

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی پیشیار با اشاره به گلایه کارکنان و کارگران شهرداری قوچان مبنی بر عقب‌ماندگی حقوق و مزایا در چند ماه اخیر گفت: طی سنوات گذشته حداقل به مدت یک تا دو سال بحث بیمه‌های اجتماعی مشکلات فراوانی به وجود آورده بود به‌طوری‌که در دوره‌ای از شورای چهارم بیمه از حقوق کارکنان کسر می‌شد اما به‌حساب تأمین اجتماعی واریزی صورت نمی‌گرفت.

شهردار قوچان با تأکید بر این مطلب که این عدم واریز موجب انباشته شدن این بدهی‌ها شد که مبلغ  میلیاردی را به وجود آورد، بیان کرد: با ورود شورای دوره پنجم به عرصه فعالیت و شروع به کار شهرداری که از جنس همین کارکنان بوده و با مشکلات آنان آشنا بود، توجه به بیمه کارکنان در دستور کار قرار گرفت زیرا این عدم پرداخت به‌موقع هزینه بیمه‌ها در بازنشستگی کارکنان تأثیر زیادی ایجاد می‌کرد.

وی بابیان اینکه در اردیبهشت سال جاری قسمت اعظمی از بدهی‌های شهرداری قوچان به شهرداری در قالب تهاتر پرداخت شد، افزود: طی برگزاری جلسه‌ای با رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد کارشناسی به‌روزی برای مسئله تهاتر صورت بگیرد که موضوع انجام و قرار شد مابقی بدهی هم پرداخت شود.

پیشیار با اشاره به اینکه متأسفانه جریمه دیرکرد بالایی هم به این عدم پرداخت‌ها افزوده‌شده بود و موجب شد مشکلات و فشارهایی را به کارکنان وارد کند، تصریح کرد: درزمینه بیمه تنها بحث بازنشستگی کارکنان مطرح نبود بلکه اگر مشکلی نیز رخ می‌داد بیمه بسیار مؤثر بود درنتیجه طی روزهای اخیر مبلغ بیمه جمع‌بندی و به‌حساب تأمین اجتماعی واریزشده است.

شهردار قوچان بابیان این موضوع که بیمه کارکنان در حال حاضر به‌روز شده و اگر مشکل دیرکرد نیز تهاتر رفع شود دیگر پرونده تأمین اجتماعی بسته می‌شود و ازاین‌پس مشکلی در حوزه بیمه‌ای نخواهیم داشت، یادآور شد: این موضوعات به حقوق رسید و موجب شد مبلغی را برای تسویه بیمه پرداخت کرده و حقوق با تأخیر روبرو شود.

وی با تأکید بر اینکه بدهی‌های گذشته شهرداری بالغ‌بر میلیاردها تومان به پیمانکاران و بازار و غیره بود که امروز با پرداخت بخشی از آن جزء شهرداری‌هایی قرار گرفتیم که کمترین بدهی را دارد، ادامه داد: درزمینهٔ حقوق کارگران هنوز دو ماه نشده و باید دید قرارداد کارکنان کارگری از چه زمانی منعقدشده است یعنی اگر ۱۵ آذر قرارداد بسته‌شده حقوق از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی محاسبه می‌شود و نباید گفت حقوق آذرماه پرداخت‌نشده است.

پیشیار با یادآوری اینکه در حال حاضر اقدامات برای آذر انجام‌شده و یک ماه حقوق کارکنان کارگری را بدهکار شده‌ایم، خاطرنشان کرد: عقب‌افتادگی حقوق کارمندان هم دو ماه نبوده و یک ماه است، اگر بدهی تأمین اجتماعی حل نمی‌شد دوباره تأخیر و جریمه و دیرکرد به وجود می‌آمد و کارکنان مجبور بودند به‌صورت آزاد هزینه‌ها را حساب کنند و اگر این تسویه انجام نمی‌شد بدهکاری هم به کارکنان پیش نمی‌آمد.

شهردار قوچان تأکید کرد: متأسفانه وضعیت مردم هم به‌گونه‌ای شده است که حق‌وحقوق‌های شهرداری را پرداخت نمی‌کنند و پشت سر هم چک‌ها برگشت می‌خورد، کمکی از بالا به شهرداری‌ها نمی‌شود و با حذف یارانه‌ها مثل سوخت مشکلاتی برای این مجموعه‌های خودگردان به وجود آمده است.

پیشیار با تأکید بر این موضوع که بسیاری از شهرداری‌ها ماهیانه‌ها یک میلیارد تومان حدوداً بابت هزینه حقوق و مسائل جاری پرداخت می‌کنند که نیاز به کمک دولت در این زمینه است، بیان کرد: قرار شده طلب‌های شهرداری از دارایی بابت ارزش‌افزوده طی هفته جاری واریز شود که می‌توان حقوق کارکنان را تسویه کرد و اگر مقدار آن قابل‌توجه باشد مقداری از عیدی کارکنان نیز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: بدهی‌های گذشته شهرداری قوچان هنوز میزانش مشخص نیست اما مردم باید دست کمک به شهرداری داده و عوارض و بدهی‌های خود را به‌موقع پرداخت کنند تا خدمات نیز به‌درستی ارائه شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.