عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: کمک دولتی و اختصاص ارز به کتاب های کمک آموزشی و کنکور باید حذف شود.

 کتاب های کمک آموزشی نباید ارز دولتی بگیرند

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: کمک دولتی و اختصاص ارز به کتاب های کمک آموزشی و کنکور باید حذف شود و کارگروه کاغذ که اخیرا از زیرمجموعه وزارت صمت به وزارت فرهنگ انتقال پیدا کرده است قطعا این موضوع را باید  پیگیری و از هر گونه رانتی که در این زمینه در حال رخ دادن باشد جلوگیری کند. 
 عضو کمیته حل بحران کاغذ تصریح کرد: در پشت پرده تالیف کتاب‌های کمک درسی موضوعاتی  در حال وقوع است که نیاز به رسیدگی دارد،از طرفی  با حذف کتاب‌های کمک درسی می‌توان دانش آموزان را به سمت این موضوع سوق داد که می‌بایست با  تأمل، اندیشه و ایجاد خلاقیت مسائل مختلف علمی را حل کنند که تاثیر به سزایی در رشد خلاقیت و نوآوری دانش آموزان خواهد داشت.
 وی افزود: از طرفی اگرچه کارگروه کاغذ در وزارت فرهنگ فعال است ولی مجلس نظارت کامل را بر رفتار و عملکرد این کمیته ندارد زیرا حدود سه ماه است که از ناظرین مجلس برای حضور در جلسات این کارگروه  دعوت نمی‌شود و ما جمع‌بندی‌های خود را با واسطه در بیرون جلسات دریافت می‌کنیم.
نماینده سرخس و فریمان افزود: در کمیسیون فرهنگی درباره عملکرد این کارگروه بحث و بنا شد که ضمن ساماندهی سریع این کارگروه ،  مجلس ورود جدی‌تری به فعالیت آن داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.