عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان به کمیسیون تلفیق برای بررسی شفافیت در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

 نمایندگان مجلس خواستار شفافیت در بررسی بودجه ۹۸ شدند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شفاف نبودن بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 98، گفت: مشکل عمده‌ای که در لوایح بودجه سالانه وجود دارد، این است که، بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و این مشکل در لایحه بودجه‌ سال 98 که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده نیز وجود دارد.

وی یکی از آسیب‌های شفاف نبودن بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه را منجر به برنامه‌ریزی نکردن صحیح مالی دانست و تصریح کرد: نمی‌دانیم هدف دولت‌ها از شفاف نکردن بودجه شرکت‌های دولتی در لوایح بودجه سالانه چیست؟، این موضوع بیشتر باید بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: شاید یکی از دلایل شفاف نبودن بودجه‌ شرکت‌های دولتی در لوایح بودجه سنواتی، ساختار معیوب و فرسوده بودجه‌نویسی کشور باشد، که در این صورت این ساختار باید اصلاح شود.

سلیمانی، میزان بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه‌های سالانه را حدود دو سوم دانست و در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به کمیسیون تلفیق بودجه 98 خواستار بررسی‌های موشکافانه این کمیسیون برای شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.