معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان سفر کرده و قرار است در دیدار با مقامات مختلف این کشور به مسائل منطقه‌ای و حزب‌الله بپردازد.

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت؛ حزب‌الله در رأس رایزنی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، سفارت آمریکا در لبنان شنبه شب (دیشب) اعلام کرد «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی وارد بیروت شده و در دیدار با مقامات ارشد لبنان به مسائل دوجانبه و نیز امور منطقه‌ای خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه «الحیاة»، هیل کمی از پس ورود به بیروت به منزل «ولید جنباط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (وابسته به 14 مارس و نزدیک به عربستانی سعودی) رفت و شام را به همراه «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت میهمان وی بود.

سفارت آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد هیل روابط خوبی با لبنان و ملت این کشور دارد؛ او به لبنان بازگشته تا بر حمایت آمریکا از دولت لبنان از جمله سازمان‌های امنیتی مشروع آن تأکید کند؛ بیروت مقابله با چالش‌های مهم را ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه سفارت آمریکا آمده  هیل همچنین بر نگرانی آمریکا از آنچه «فعالیت‌های تنش‌زای حزب‌الله در لبنان و منطقه» خوانده شده، تأکید خواهد کرد.

سفر دیوید هیل به لبنان در راستای سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریگا به منطقه صورت می‌گیرد. پامپئو در هفته جاری به کشورهای مختلف منطقه از جمله اردن، عراق، امارات و بحرین سفر و با مقامات مختلف این کشورها دیدار کرده است.

پیش‌بینی می‌شود از جمله کسانی که دیوید هیل با آنها دیدار کند «میشل عون» رئیس‌جمهور و «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور باشد. 

وی در حالی به لبنان سفر کرده که این کشور مرحله حساسی را می‌گذارند و بیش از هفت ماه است موفق به تشکیل دولت جدید نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.