نمایشگاه دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن با حضور جمعی از کاریکاتوریست‌های سرشناس کشور در مشهد افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن

به گزارش قدس آنلاین سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در آیین گشایش این نمایشگاه  گفت: جامعه ایمن نخستین رویداد بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مشهد و خراسان است که در دومین ایستگاه خود ۱۱۰ اثر منتخب از ۲۷ کشور را به نمایش گذاشته است.

امیر عزیزی از وصول بیش از ۱۷۰۰ اثر در دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: برخی از این آثار به عنوان آثار منتخب جشنواره تا یک ۲۷ دی در نگارخانه شهر به معرض تماشا گذاشته شده‌اند.

وی مشهد را یکی از قطب ‌های کاریکاتور ایران برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه تا پیش از این نتوانسته بود رویدادی بین ‌المللی را در حوزه کارتون و کاریکاتور برای مشهد و استان رقم بزند.
عزیزی ادامه داد: این جشنواره در محورهایی نظیر حمل و نقل پاک و ایمن، آسیبهای اجتماعی، سلامت روح و روان، مسائل زیست محیطی، حفظ و احیای محیط زیست، فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه، ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها و زلزله برپا شده است.
وی یاداور شد: اختتامیه جشنواره ۲۴ دی در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.
گفتنی است جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است و با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کاهش تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه‌های جامعه ایمن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.