سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: نخستین رویداد نوآوری ویژه بانوان در کشور با عنوان «خاتون» در مشهد برگزار می‌شود.

نخستین رویداد نوآورانه ویژه بانوان کشور در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین  وبه نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، فاطمه دژبرد، سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با بیان این خبر افزود: این مرکز با هدف پرورش ایده‌های خلاقانه بانوان و آگاهی بخشی و مهارت‌افزایی بانوان علاقمند به نوآوری اجتماعی، اقدام به طراحی و برگزاری اولین رویداد نوآوری ویژه بانوان در کشور با عنوان «خاتون» کرده است.

به گفته این مقام مسئول این رویداد با محوریت موضوعی نوآوری‌های فرهنگی و تربیتی حوزه بانوان و خانواده طی سه روز در باغ اردوگاه خاتون برگزار می‌شود که طی آن مسائل اصلی و محوری بانوان و خانواده در جامعه اسلامی، مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

دژبرد گفت: نوآوری‌های فرهنگی تربیتی می‌تواند ذیل مفهوم کلان‌تر نوآوری اجتماعی در نظر گرفته شود که منظور از آن محصولات و خدمات نوآورانه و جدیدی است که ماهیت فرهنگی و تربیتی داشته و ناظر به شئون تربیتی بانوان در خانواده و اجتماع و همچنین نقش کلیدی ایشان در انتقال، پرورش و رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه ایده‌پردازی فرهنگی تربیتی در حوزه بانوان و خانواده طیف وسیعی از موضوعات را در برمی‌گیرد، گفت: زمانی که این ایده‌پردازی و نوآوری ناظر به ظرفیت‌های شهر مشهد از قبیل زیارت، وقف و موضوعات دینی پیرامونی آن در ارتباط با بانوان و خانواده باشد، و یا این‌که ظرفیت‌های جدید آستان قدس رضوی در حوزه بانوان و خانواده همچون باغ اردوگاه خاتون را مورد نظر قرار دهد، جزو اولویت‌ها است.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در مورد اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط میان بانوان فعال در حوزه‌های مرتبط با رویداد، رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری بانوان در حوزه فرهنگی تربیتی و اجتماعی و تبدیل ایده فرهنگی تربیتی به یک محصول یا خدمت نوآورانه، فراهم نمودن زمینه حمایت مالی و معنوی از ایده‌ها، دستیابی به راه حل‌های واقعی و مؤثر برای مشکلات و معضلات فرهنگی تربیتی و اجتماعی، آشنایی شرکت کنندگان با ظرفیت‌های باغ اردوگاه خاتون و جذب مشارکت‌های نوآورانه بانوان در رشد، ارتقای و تکمیل این ظرفیت‌ها و برجسته شدن نقش‌های اصیل بانوان مسلمان در خانواده و اجتماع از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

وی عنوان کرد: این رویداد فرهنگی با حضور تیم‌های شرکت کننده از هفتم اسفند ماه سال جاری به مدت سه روز در باغ اردوگاه خاتون تدارک دیده شده است و داوطلبان با مراجعه به سایت http://khatoon-startup.ir/ می‌توانند شرح ایده خود را در قالب یک فایل متنی، صوتی و یا تصویری سه دقیقه‌ای ارسال کنند.

دژبرد با بیان اینکه شرکت عموم بانوان از سراسر کشور در این رویداد فرهنگی آزاد است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریس جمهور و دانشگاه امام صادق(ع)، آستان قدس رضوی را در برگزاری این رویداد همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.