خراسان شمالی- سرهنگ رضا عرب زاده جزئیات دستگیری قاچاقچیان حرفه ای در بجنورد را تشریح کرد.

قاچاقچیان حرفه‌ای با ۳۹۱ میلیون ریال کالای قاچاق به دام افتادند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا عرب زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری ۴ نفر قاچاقچی حرفه ای و کشف ۳۹۱ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وجود ۳ باب انبار حاوی انواع کالای قاچاق در حاشیه شهرستان بجنورد، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات گسترده به محل های مورد نظر اعزام شدند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این انبارها تعداد یک هزار و ۶۴۵ قلم لوازم التحریر، یک تن آرد، ۴۸ هزار عدد انواع ابزار آلات و تعداد ۵۲ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی و قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این رابطه ۴ نفر قاچاقچی حرفه ای دستگیر که نهایتا برای تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده به مقر انتظامی انتقال شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نهایتا متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق به اقتصاد کشور صدمه جدی وارد می کند از شهروندان عزیز انتظار می رود تا با توجه به شعار سال و همچنین کمک به اقتصاد جامعه در صورت اطلاع از وجود این گونه انبار ها بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۲ فقره سرقت کابل در پرونده سیاه سارق حرفه ای

سرهنگ رضا عرب زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری سارق حرفه ای با ۱۲ فقره سرقت کابل در بجنورد خبر داد.

وی گفت: با اعلام چندین مورد سرقت کابل در سطح شهرستان بجنورد بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان بلافاصله تحقیقات گسترده خود را در این زمینه آغاز کردند، افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کارآگاهان محل اختفای این فرد مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه سارق حرفه ای را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کردند.

سرهنگ عرب زاده با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های بعمل آمده بعد از مواجه با مستندات مربوطه به ۱۲ فقره سرقت کابل در سطح شهرستان بجنورد اعتراف کرد، یاد آور شد: این فرد نهایتا بعد از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان احشام در خراسان شمالی

سرهنگ مجید یگانه پور سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گرمه از انهدام باند سارقان احشام و کشف ۴۹ راس گوسفند در این شهرستان خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران در این راستا ضمن گشت زنی های هدف مند، اقدامات فنی و اطلاعاتی خود را نیز به صورت گسترده شروع کردند، افزود: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد سارقان با استفاده از یک دستگاه خودروی ۴۰۵ مشکی اقدام به سرقت می کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر اعلام یکی از شهروندان خودروی مورد نظر در یکی از روستا های اطراف شهرستان مشاهده شده، خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله با اعزام به محل مورد نظر و مشاهده خودروی تحت تعقیب نهایتا خودرو را متوقف و ۲ نفر از سارقان را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال کردند.

سرهنگ یگانه پور با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار زیادی سیم مفتولی و اقلام دیگر کشف و ضبط شد، یاد آور شد: سارقان در بازجویی های انجام شده به سرقت ۴۹ راس گوسفند اعتراف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گرمه در ادامه با اشاره به اینکه سارقان در ادامه تحقیقات ۳ نفر از همدستان خود را نیز معرفی کردند، افزود: با توجه به اینکه این افراد در شهرستان گرگان ساکن بودند نهایتا با هماهنگی انجام شده در یک عملیات غافلگیرانه هر ۳ متهم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، اظهار داشت: پلیس به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش جامعه به مخاطره بیافتد و شهروندان عزیز نیز همواره باید ضمن رعایت نکات امنیتی در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبند پلیس باب الرضا(ع) بر دستان کلاهبرداران میلیاردی

سرهنگ حسین بدری جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۹ کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار با ۱۱ فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد ریال در بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه افرادی با ترفند فروش زمین، برداشت از حساب و جغل سند و امضاء اقدام به کلاهبرداری از انان کرده اند بلافاصله موضوع برای دستگیری این افراد با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ابتدا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده موفق شدند محل اختفای افراد مورد نظر را شناسایی کنند، افزود: کارآگاهان با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه ۹ نفر کلاهبردار حرفه ای را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این افراد ابتدا منکر بزه انتسابی خود شده که نهایتا با مشاهده مستندات مربوطه و همچنین مواجه با شاکیان پرونده به ۱۲ فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال شدند، تصریح کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با اجرای طرح های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.