نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: اعتبارات لازم برای راه‌اندازی مجدد دو واحد صنعتی دوچرخه و کاشی قوچان تامین شده و در حال حاضر کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان در حال فعالیت است.

اعتبار راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های کاشی و دوچرخه‌سازی قوچان تامین شد
به گزارش قدس آنلاین ، هادی شوشتری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به برنامه بودجه 98 در مجلس اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم قوچان و فاروج  علاوه بر پیگیری موضوعات و مباحث کلی بودجه کشوری که دغدغه همه نمایندگان مجلس است؛ پیگیری مباحث مهم حوزه‌ انتخاباتی خود در بحث پیوست بودجه نیز هستم که پروژه راه‌آهن  مشهد- بجنورد- گرگان یکی از مهمترین آنها است.

شوشتری افزود: پیگیری پروژه‌های  آزادراه مشهد- چناران قوچان و دو محور مواصلاتی از طرف شهرستان‌های درگز و اسفراین و اتصال آنها به دوراهی سبزوار در قوچان و تبدیل این مکان به محل تلاقی سه محور از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری است.

وی با اشاره به جوسازی‌های انجام شده در فضای مجازی و  سخنان برخی از مسئولان قوچان تصریح کرد: متاسفانه در روزهای گذشته عده‌ای  حذف شهرستان قوچان از راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان را با اهداف خاص بیان می‌کنند در حالی که این پروژه یک پروژه ملی است و با یک نگاه ساده می‌توان گفت کسانی که این حرف را می‌گویند یا اطلاع کافی ندارند یا ماهیت پروژه را نمی‌شناسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تقسیمات کشوری با پیگیری‌ها و بازدیدهای  انجام شده از شهرستان ایجاد سه شهر و دو بخش جدید در شهرستان قوچان مورد نظر قرار گرفته که گزارش آن توسط استانداری  به مقامات کشوری مربوط ارسال شده است.

شوشتری در مورد آخرین وضعیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قوچان افزود: دولت لایحه ایجاد 12 منطقه ویژه اقتصادی را به مجلس ارائه کرده بود که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد در حال حاضر این طرح جهت  بررسی بیشتر در کمیسیون مربوطه مجلس مطرح است.

وی بیان کرد: در بحث اعتبارات آموزشی و فرهنگی شهرستان، مبلغ سه میلیارد تومان جهت  ادامه ساخت مجتمع فرهنگی قوچان ابلاغ اعتبار شده همچنین جذب اعتبار حدود 9 میلیارد تومانی برای دانشگاه صنعتی قوچان اعتبارات لازم در بخش‌های دیگر از قبیل  تکمیل خط میانی انتقال آب سد تبارک، پروژه‌های گازرسانی، آب و فاضلاب شهرستان  نیز در حال پیگیری است.

شوشتری در مورد آخرین وضعیت کارخانه‌های کاشی و دوچرخه‌سازی قوچان تاکید کرد: اعتبارات لازم برای راه‌اندازی مجدد این دو واحد صنعتی تامین شده و در حال حاضر کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان در حال فعالیت است و مالک این واحد مشکلاتی دارد که مربوط به شهرستان و این کارخانه نیست اما نتیجه مطلوب برای این کارخانه، راه‌اندازی یک خط  تولید موتورهای برقی است که رایزنی‌ها و پیگیری لازم در این زمینه که مربوط به حوزه کاری بنده است نیز انجام شده است.

شوشتری در پایان در پاسخ  به سئوال خبرنگار تسنیم در مورد تخلف شهرداری قوچان در استفاده از اعتبار جذب شده برای ساخت 12 زمین ورزشی محلات تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و طرح ارائه شده برای  ساخت 12 زمین ورزشی محلات در شهرستان قوچان اعتباری در حدود دو میلیارد تومان جذب شد که متاسفانه در آن مقطع زمانی شهرداری این اعتبار را در جای دیگر هزینه کرده بود و بارها اعضای شورای اسلامی و شهردار قول ساخت این زمین‌ها را داده بودند متاسفانه  به رغم گذشت زمان طولانی تاکنون این امر محقق نشده و به همین دلیل دستگاه‌های نظارتی برای  بررسی بیشتر موضوع وارد شده و در حال بررسی علل و دلایل آن هستند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.