بیمارستان و زایشگاه 'مادر' حدود دو ماه پیش با حضور وزیر بهداشت وقت در مشهد افتتاح شد اما از آن زمان تاکنون هنوز پذیرش بیمار در این بیمارستان تازه تاسیس آغاز نشده است.

چالش بیمه مانع فعالیت بیمارستان تازه تاسیس در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ؛ از آنجا که بیمارستان مادر به همت بخش خصوص پس از دو دهه فعالیت اجرایی و تجهیز، سوم آذر ماه گذشته همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) در مراسمی بهره برداری شد طی روزهای اخیر برخی رسانه ها این اقدام را با اشاره آغاز نشدن پذیرش بیمار 'نمایشی' توصیف کرده اند. اما مسئولان این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات بیمه را علت وقفه در فرایند پذیرش بیمار در این مرکز درمانی اعلام می کنند.

رئیس بیمارستان و زایشگاه مادر به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت بیمارستان مادر در زمینی به گستره شش هزار مترمربع با زیربنای هفت هزار مترمربع 20 سال به طول انجامید و ابتدای آذرماه امسال با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.
دکتر احمد شریف آرانی افزود: برای ساخت و تجهیز بیمارستان عمومی مادر شامل بخشهای 'چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، ارولوژی، زنان و مامایی، اطفال، داخلی و قلب' به همت 170 سهامدار افزون بر 500 میلیارد ریال هزینه شده است. زایشگاه این بیمارستان نیز دارای چهار اتاق ویژه زایمان و پنج تخت زایمان طبیعی است.
وی ادامه داد: مشکلات بیمه مهمترین علت وقفه در پذیرش بیمار از زمان افتتاح بیمارستان مادر تاکنون بوده زیرا این مرکز درمانی پیرامون عقد قرارداد با سازمانهای بیمه گر دچار مشکل شده و با وجود پیگیریهای بسیار هنوز این چالش رفع نشده است.
رئیس بیمارستان و زایشگاه مادر در عین حال از پذیرش بیمار در این بیمارستان طی روزهای آتی با وجود برطرف نشدن مشکل انعقاد قرارداد با بیمه ها خبر داد.

* تامین نشدن منابع مالی علت تاخیر در انعقاد قرارداد
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار علت تاخیر در انعقاد قرارداد بیمه سلامت با بیمارستان مادر مشهد را 'تامین نشدن منابع مالی' آن اعلام و بیان کرد: باید با همکاری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلات بیمه ای بیمارستان مادر چاره اندیشی و منابع مالی آن تامین شود.
دکتر علیرضا رمزی افزود: بیمه سلامت خراسان رضوی بخاطر فقدان تطابق بین هزینه و بودجه هر ماه با کسری 80 میلیارد ریالی مواجه است چنانکه بودجه بیمه سلامت استان 900 میلیارد ریال اما هزینه های آن شامل مطالبات موسسات طرف قرارداد و سایر بخشها 980 میلیارد ریال در هر ماه است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت خراسان رضوی اکنون با پنج هزار موسسه درمانی شامل پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، بیمارستانها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل عقد قرارداد با بیمارستانها از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی بدین صورت است که مستندات و مدارک از استان به تهران تحویل می شود و پس از آن موافقت با عقد قرارداد در قالب کمیته ای توسط معاونت درمان تامین اجتماعی صورت می گیرد.
دکتر حمید داستانی افزود: مدارک بیمارستان مادر مشهد با نظر موافق تامین اجتماعی خراسان رضوی در ماههای اخیر به تهران ارسال شده اما با وجود پیگیری هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.
وی محدودیت منابع مالی را از علل احتمالی طولانی شدن روند انعقاد قرارداد با بیمارستان مادر ذکر و اظهار امیدواری کرد که بزودی این مشکل برطرف شود تا بیماران بتوانند از خدمات بیمارستان تازه تاسیس و آماه فعالیت مادر مشهد در قالب پوشش بیمه ای بهره مند شوند.

* بیمارستان مادر تا چند روز آینده پذیرش بیمار دارد
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به خبرنگار ایرنا گفت: افتتاح بیمارستان مادر مشهد که برخی از رسانه ها آن را مطرح کرده اند نمایشی نبوده است زیرا بعد از افتتاح رسمی این بیمارستان می توانسته پذیرش بیمار داشته باشد ولی مدیران بیمارستان پذیرش بیمار را به بعد از قرارداد با سازمانهای بیمه گر موکول کرده اند.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: بیمارستان مادر مشهد دارای پروانه بهره برداری است و فقط در امر عقد قرارداد با سازمانهای بیمه گر دچار مشکل شده است.
وی ادامه داد: با وجود دستور وزیر وقت بهداشت مشکل انعقاد قرارداد این بیمارستان با بیمه ها حل نشده و حتی مدیران بیمارستان مادر مشهد قصد پذیرش بیماران را داشته اند تا پرونده ها را به سازمانهای بیمه گر ارسال کنند اما بیمه ها این اقدام را قبول نکرده اند.
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس هماهنگیهای انجام شده بیمارستان مادر می بایست تا پایان هفته جاری پذیرش بیمار داشته باشد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.