دانشجویانی که زندگی مشترک خود را با آمدن به پابوسی بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد آغاز می کنند تا بهشت با همسر خود همسفر شده و دعای حضرت ثامن الائمه(ع) را بدرقه راه خود در دوره جدید زندگی می سازند.

دعای امام رضا(ع) بدرقه راه زندگی مشترک

به گزارش قدس آنلاین ؛ براساس رسم مبارک سالهای اخیر مشهد مقدس در این ایام میزبان همسران جوانی است که در قالب کاروانهای دانشجویی به این شهر سفر می کنند تا در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) بنیان زندگی مشترک خود را با دعای آن حضرت استحکام بخشند.

حال و هوای خاص این همسران جوان دیدنی و شنیدنی است، لحظه لحظه حضور در مشهد، زیارت حرم مطهر رضوی و پذیرایی بر سفره پربرکت بارگاه امام هشتم(ع) خاطره انگیز و سرشار از راز و نیاز است.

* از امام رضا(ع) خوشبختی طلب کردیم
دانشجویی که با کاروان 'همسفر تا بهشت' از دانشگاه بیرجند به مشهد آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: 24 ساله و اهل تهران هستیم و چهار ماه است که با همسرم که اهل بیرجند است ازدواج کرده ام و این اولین سفری است که با همسرم به مشهد می آیم.
محمد هادی خاتمی که دانشجوی رشته مهندسی معدن دانشگاه بیرجند است افزود: از طریق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با طرح ملی همسفر تا بهشت آشنا شدم و با همسرم تصمیم گرفتیم که در این طرح ثبت نام کنیم.
وی اظهار داشت: هنگامی که به اتفاق همسرم به زیارت حرم مطهر رفتم، حضور دسته جمعی زوج های جوان دانشجو در صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بسیار باشکوه بود، اینکه دسته جمعی در برنامه های فرهنگی حضور یافتیم و ناهار را مهمان سفره حضرت امام هشتم (ع) بودیم، بسیار لذت بخش بود.
این دانشجوی جوان گفت: از حضرت امام رضا (ع) خوشبختی در زندگی مشترک را خواستم، هدفم هم از این سفر استعانت از آن حضرت برای ادامه مسیر زندگی بود.
وی افزود: باور دارم که این بار حضرت امام رضا (ع) ما را به سوی خود طلبید، حس طلبیده شدن و مورد قبول حضرت قرار گرفتن، خرسندمان کرد.
همسر این دانشجو نیز گفت: تحصیلاتم به پایان رسیده و دانشجو نیستم اما به خاطر دانشجو بودن همسرم در طرح ملی همسفر تا بهشت شرکت کردم.
مرضیه سبزبان افزود: اولین بار در پاتوق کتاب در بیرجند با همسرم آشنا شدم، کتابی که از او به عنوان متصدی آن پاتوق خریداری کردم، اسمش 'مهر مادر' و در باره سیره حضرت زهرا (س) بود و آن کتاب بانی آشنایی من با همسرم و در نهایت ازدواج ما شد.
وی اظهار داشت: همیشه در نماز و دعاهایم از حضرت زهرا (س) می خواستم فردی را در مسیر زندگیم قرار دهد که از هر جهت او را مناسب من بداند و همین گونه هم شد، زیرا خود حضرت زهرا (س) همسرم را در مسیر راهم قرار داد.
وی گفت: قبل از آمدن به زیارت بارگاه منور رضوی، من و همسرم به پیاده روی تا کربلا برای حضور در مراسم اربعین حسینی نیز رفتیم، این دومین سفر زیارتی با همسرم و بسیار دلپذیر می باشد.
سبزبان افزود: من و همسرم زمانی که در مقابل حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتیم، علاوه بر اینکه برای خوشبختی و عاقبت بخیری خودمان دعا کردیم، از آن حضرت خواستیم راه ازدواج را برای همه جوانان مجرد باز کند.
وی اظهار داشت: مهریه من 114 سکه بود که با اصرار خانواده ام تعیین شد اما در همان ابتدای ازدواج به خانواده گفتم که من 100 سکه را می بخشم زیرا می خواستم مهریه ام به نیت 14 معصوم باشد.

* حضرت امام رضا (ع) طلبید و سه بار مهمان سفره حضرت شدیم
جوان دیگری که از قزوین آمده بود گفت: من از فعالان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بودم و در طول دوران دانشجویی همواره در طرح ملی 'همسفر تا بهشت' مشارکت می کردم.
فاطمه جهان محمدی که 25 سال دارد افزود: پارسال با همسرم در طرح ملی 'همسفر تا بهشت' ثبت نام کردیم اما توفیق زیارت حضرت امام رضا (ع) نصیبمان نشد.
وی ادامه داد: امسال جشن عروسی گرفتیم و بعد از آن توفیق زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) نصیبمان شد و ماه عسل خود را به سفر به مشهد اختصاص دادیم.
وی گفت: چند سال قبل شرایط بسیار سختی را سپری می کردم، در قزوین با خانم معلمی که اهل مشهد بود آشنا شدم که شماره تلفن مرا گرفت و گفت زمانی که به حرم مطهر رضوی برود با من تماس می گیرد تا از پشت تلفن و رو به ضریح آن حضرت، خواسته ام را به حضرت امام رضا (ع) بگویم.
جهان محمدی افزود: همین اتفاق هم افتاد، مدتی بعد خانم معلم ساعت یک و نیم بامداد با من تماس گرفت و گفت که در حرم مطهر رضوی است و می توانم از طریق تلفن، زیارت از راه دور انجام داده و خواسته ام را به حضرت امام رضا (ع) بگویم، من هم از صمیم قلب از آن حضرت خواستم دردم را درمان و مشکلم را حل کند.
وی اظهار داشت: مدتی بعد به لطف خدا و شفاعت حضرت امام رضا (ع) مشکل من برای همیشه حل شد و اینک هفت سال از آن زمان می گذرد و من از طریق طرح ملی همسفر تا بهشت به عنوان خادم حضرت امام رضا (ع) هر سال به مشهد مقدس سفر می کنم.
وی گفت: امسال توفیق پیدا کردم با همسرم در نخستین سفر مشترکمان به مشهد آمده و از حضرت امام رضا (ع) بخواهم که دعای خیر خود را بدرقه راه زندگی مشترکمان نماید تا همیشه زندگی ما رنگ و بوی رضوی داشته باشد.
همسر این جوان نیز گفت: کاردان آزمایشگاه هستم و از طریق همسرم که دانشجوی دانشگاه قزوین و یکی از فعالان نهاد نمایندگی ولی فقیه بود با طرح ملی همسفر تا بهشت آشنا شدم.
محمد رضا بشکو افزود: جشن عروسی خود را 15 آذر ماه امسال برگزار کردیم و اولین سفر مشترک خود را به پابوسی حضرت امام رضا (ع) اختصاص دادیم.
وی اظهار داشت: من و همسرم آرزو داشتیم در این سفر از غذای متبرک حضرت امام رضا (ع) استفاده کنیم و در طول مسیر با فردی که خادم حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بود آشنا شدیم و او نرم افزار رضوان را در اختیارمان گذاشت و به ما یاد داد که چگونه سهمی از غذای متبرک مهمانسرای حضرت داشته باشیم.
وی گفت: هنگامی که با کاروان 'همسفر تا بهشت' مشغول زیارت حرم مطهر رضوی بودیم نیز یک وعده مهمان غذای متبرک در مهمانسرای حضرت شدیم و به خواسته خود رسیدیم.

* آرزو دارم زندگی ما رنگ و بوی رضوی داشته باشد
دانشجوی 23 ساله دانشگاه رفسنجان نیز گفت: با همسرم که اهل یزد بود در دانشگاه آشنا شدم و در نوروز سال گذشته ازدواج کردیم.
بهناز ابراهیمی افزود: خدا به ما فرزندی عطا کرده و سومین بار است که بعد از ازدواج به اتفاق همسرم به پابوسی حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوم.
وی اظهار داشت: لحظه ای که به اتفاق دیگر زوج های شرکت کننده در طرح ملی همسفر تا بهشت وارد حرم مطهر رضوی شدم، بسیار لذت بخش بود و حال و هوای عجیبی داشت، آنجا بود که خوشبختی خودم، همسرم و عاقبت بخیری فرزندم را از حضرت امام رضا (ع) خواستم.
همسر این دانشجو نیز که دانشجوی دانشگاه رفسنجان است گفت: اهل یزد هستم، خانواده هایمان خیلی راضی به ازدواج ما نبودند و حضرت امام رضا (ع) باعث شد که ما بالاخره به همدیگر برسیم و ازدواج کنیم.
محمد مهدی کریمی افزود: چون حضرت امام رضا (ع) به خواسته ما پاسخ دادند، عقدمان را در حرم مطهر رضوی برگزار کردیم، به بهانه خرید لوازم فرزندمان نیز به مشهد مقدس آمدیم و به پابوس حضرت امام رضا (ع) رفتیم، امسال هم در طرح ملی همسفر تا بهشت شرکت کردیم تا دوباره به اتفاق فرزندمان به حرم مطهر رضوی مشرف شویم.
وی اظهار داشت: در این سفر از حضرت امام رضا (ع) خواستم تا همواره رنگ و بوی ائمه معصومین (ع) در زندگی ما جریان داشته باشد، سلامتی خودم و خانواده ام و یک زندگی خوب و همراه با آرامش را از آن حضرت طلب کردم.

* 22 سال با طرح همسفر تا بهشت
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور نیز در حاشیه ویژه برنامه فرصت عاشقی از مجموعه برنامه های فرهنگی –آموزشی طرح ملی ازدواج دانشجویی 'همسفر تا بهشت' در حرم مطهر رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح که بیست و دومین دوره آن را سپری می کنیم، به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها هر سال با جذب زوجین دانشجو و برگزاری مراسم ازدواج آنان در جوار بارگاه منور رضوی اجرا می شود.
حجت الاسلام محمد مهدی صالحی اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح زوجین دانشجو از دانشگاههای سراسر کشور در قالب 30 کاروان از نهم دی تا اوایل اسفند امسال به مشهد اعزام می شوند و آغاز زندگی مشترک خود را در جوار بارگاه منور رضوی جشن می گیرند.
وی افزود: روند ثبت نام دانشجویان آغاز شده و تا پایان دی‎ ماه ادامه خواهد داشت و تاکنون 14 هزار زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتا بهشت ثبت نام خود را قطعی کرده و منتظر اعزام به مشهد هستند.
حجت الاسلام صالحی گفت: در پایان مهلت ثبت نام با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان و استقبال آنان نسبت به تمدید یا عدم تمدید مهلت ثبت نام تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای برگزاری بیست و دومین دوره طرح ملی 'همسفر تا بهشت' هزار نفر در قالب پنج کاوران به مشهد مقدس سفر کرده و طی سه روز اقامت در این شهر از برنامه های فرهنگی و زیارتی مختلف بهره گرفته اند.
وی برنامه آموزشی با موضوع مهارتهای زندگی بر پایه سیره نبوی، بهره مندی از خوان پر برکت حضرت امام رضا(ع)، برگزاری همایشهای آموزشی ویژه زوجین به منظور آشنایی با مهارتهای زندگی زناشویی، تماشای تئاتر و حضور در برنامه گردشگری در مشهد را از برنامه های این طرح اعلام کرد.
معاون فرهنگی - سیاسی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ‌ها گفت: مایه مباهات است که نتیجه بررسی های آماری و میدانی از اجرای طرح ملی همسفر تا بهشت نشان می دهد که آموزش های ارائه شده در این دوره باعث کاهش قابل توجه تنش ها و آسیب های خانوادگی بین زوجین شده است.
حجت الاسلام صالحی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح در راستای توسعه ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جوانان به خصوص دانشجویان بیش از پیش موفق باشد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.