رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ظریف ضمن تاکید بر عمق راهبردی روابط میان دو کشور تاکید کرد، در زمینه تحریمهای آمریکا عراق همواره در کنار ایران ایستاده است.

حکیم: در موضوع تحریم‌ها، عراق همواره حامی ایران است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق با حضور شماری از رهبران ائتلاف اصلاح و سازندگی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی همراه وی استقبال کرد.

حکیم در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی سفری موفق برای وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه، تاکید کرد روابط دوجانبه ایران و عراق راهبردی است و عراق در موضوع تحریم ها همواره از ایران حمایت می کند.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق با اشاره به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: تحریم های یکجانبه سابقه‌ای خطرناک در پرونده روابط خارجی و معاهدات بین‌المللی محسوب می‌شود.

حکیم در این دیدار خواستار برقراری روابط گسترده در چارچوب منافع مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و پرونده مبارزه با تروریسم شد و تاکید کرد: عراق در مرحله جدیدی قرار گرفته است به طوری که انتخابات، تشکیل دولت، گزینش افراد مستقل و ائتلاف های امروز همگی از عناوین مذهبی و قومی گذر کرده و وارد فاز ملی شده است که نمود آن ائتلاف اصلاح و سازندگی و ائتلاف بنا است. وی همچنین از همگان خواست این واقعیت ها را درک کرده و در قبال این ائتلاف ها موضع بی طرفانه مثبتی اتخاذ کنند.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی با بیان اینکه موفقیت در نهادینه کردن این ائتلافات ملی، متغیری مهم در تجربه عراق و راهکاری برای محقق ساختن ثبات سیاسی در کشور است، افزود: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و از سرگیری فعالیت سفارتخانه های کشورهای عربی در دمشق متغیر مهمی در منطقه به حساب می آید.

وی مجددا بر دیدگاه خود در زمینه راهکار سیاسی و صلح آمیز برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: دموکراسی عراق در مسیر نهادینه شدن قرار دارد و این امر مایه افتخار و غرور است.

ظریف در ادامه با برشمردن اهمیت استمرار روابط راهبردی تهران و بغداد، پیروزی های عراق را به عراق، گروه های سیاسی و مرجعیت عالیقدر این کشور تبریک گفت و از سفر قریب الوقوع «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران به عراق خبر داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین خطاب به سید عمار حکیم گفت: شما از خاندانی هستید که از رحم ملت عراق زاییده شده و هر کس همانند شما مسئولیتی را می‌پذیرد بی‌شک با تخریب و اهانت روبه‌رو می‌شود. ما شما را کلمه عراق و عمق استراتژیک آن می‌دانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.