خوزستان- معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارندگی های قابل توجه در سال جاری و بهبود کمی و کیفی رودخانه کارون، از فراهم شدن امکان تامین آب شرب اهواز از این رودخانه خبر داد.

ایستگاه اضطراری آب اهواز به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین؛ صابر علیدادی، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بارندگی های اخیر را فرصت مناسبی جهت ترمیم اساسی شکستگی های کانال پای پل و آماده شدن برای فصل گرم سال آینده دانست و گفت: با بروز این فرصت، عملیات تعمیر کانال پای پل توسط معاونت توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از ۲۴ آبان ماه سال جاری آغاز شد.

وی با اشاره به مشکلات قطعی آب و کیفیت پایین آن در اهواز از آغاز عملیات احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری به ظرفیت ۱۸۰ هزار متر مکعب خبرداد و گفت: این ایستگاه شامل ۵ دستگاه الکتروپمپ است که خط انتقال برق، ترانس KVA ۱۶۰۰، تابلوهای مربوطه و خط لوله ۲۰۰۰ میلی متری به طول ۳۰۰ متر را برروی کانال سلمان در برمی گیرد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستانت صریح کرد: این طرح فوری و اضطراری علاوه بر مشکل آب شهر اهواز و بهبود کیفیت آب در شرایط فعلی، نقش مهمی به عنوان جایگزین برای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال کنونی خواهد داشت که در صورت بروز قطعی یا موارد تعمییراتی در تاسیسات غدیر یا ایستگاه پمپاژ آب و فاضلاب، وارد مدار شده و از قطعی آب اهواز جلوگیری می نماید.

وی با بیان اینکه احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری اهواز با هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال از ۱۷ آذرماه آغاز و با عملیات شبانه روزی هم اکنون به پیشرفت ۹۵ درصدی و به صورت کامل به بهره برداری رسید.

علیدادی اذعان کرد: هم اکنون آب این تاسیسات به میزان ۴۰۰۰ مترمکعب در ساعت به تصفیه خانه شماره ۲ (کیان آباد) و حدودا ۱۰۰۰ مترمکعب در ساعت به تصفیه خانه شماره (۱) در حال اشتغال است. با بهره برداری از این پروژه مشکل کمبود فشار و کیفیت در شرق و مرکز شهر اهواز حل شده است.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان افزود: با توجه به مشخصات فنی و اجرایی و برنامه زمانبندی این پروژه در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. در حالت عادی بین ۱ تا ۸ ماه اتمام این طرح به زمان احتیاج داشت که با تلاش های شبانه روزی توسط تیم های سازمان آب و برق خوزستان به کمتر از ۳۵ روز کاهش یافت.

وی در پایان تاکید کرد: اثرگذاری این پروژه در افزایش کمیت آب تحویلی به شهر اهواز به میزان ۲۵ درصد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.