با بارش برف و باران در تهران ترافیک کیلومتری در معابر و بزرگراه های شهری ایجاد شده است.

ترافیک سنگین در معابر و بزرگراه‌های تهران پس از بارندگی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، با بارش باران و برف عبور و مرور  کند شده و تردد خودروهای شخصی در این روزها بیشتر می شود و همین امر باعث بروز ترافیک سنگین در معابر شهر می شود.

به دلیل کمبود سیستم حمل و نقل عمومی، در این روزها این دو وسیله نقلیه دچار ازدحام شدیدی می شود به همین دلیل مردم ترجیح می دهند از خودروی شخصی استفاده کنند.

در روزهای بارانی و برفی برخی  رانندگان تاکسی تمایل دارند مسافردربستی سوار کنند و همین امر باعث بروز مشکل برای شهروندان می شود و برخی رانندگان کرایه ها را تا چندین برابر افزایش می دهند، البته رانندگانی هم هستند که طبق روال هر روز خود خدمت رسانی می کنند بدون آنکه ریالی پول اضافی دریافت کنند.

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: باید در نظر بگیریم که اکثریت تاکسیرانان زحمتکش تهرانی  در شرایط جوی باران، سرما و یخبندان به شهروندان خدمت رسانی می کنند. در این میان محل سکونت برخی از تاکسیرانان، در شهرهای اقماری اطراف تهران است که به دلیل بارندگی ها  امکان رسیدن به محل کار خود را نداشته اند. اما این نکته نیز نباید فراموش شود که ممکن است تعدادی از تاکسیرانان نیز در شیفت کاری خود حاضر نشده و در امر سرویس رسانی کوتاهی کرده اند،که این سازمان با رصد پایانه‌های تاکسیرانی توسط دوربین‌های کنترل و نظارت هوشمند، حضور و غیاب تاکسی ها را کنترل کرده و با تاکسیرانانی که تخلف کرده اند برخورد جدی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی عبور و مرور به کندی انجام می شود. همین مسئله زمان سفر را افزایش داده و مدت انتظار مسافر در ایستگاه های تاکسی افزایش می یابد. از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز هرگونه مشکلی، با سازمان تاکسیرانی شهر تهران به شماره تماس 48048 ارتباط برقرار کرده تا در کوتاه ترین زمان ضمن هماهنگی با  همکاران حاضر در سطح مناطق با اعزام خودرو از محل دپوهای موجود، نسبت به حل مشکل اقدام نماییم.

با بارش باران و برف معضل حمل و نقل عمومی در تهران بیشتر نمایان می شود و صف های طولانی اتوبوس و تاکسی در کنار خیایان ها شکل می گیرد و مردم ساعات ها معطل می شوند.

 پیمان سنندجی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در این باره گفت: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور با توجه به احتمال بارش برف و لغزندگی معابر و یا بروز تصادفات رانندگی، در سطح مناطق ۲۲ گانه، واحد های امداد خودرو مستقر شده اند تا در صورت بارش برف نسبت به تجهیز اتوبوسها به زنجیر چرخ در کمترین فرصت ممکن اقدام کنند و زمان بهینه برای جابه‌جایی مسافران حاصل شود.

وی ادامه داد: به منظور بررسی سیستم گرمایشی تمامی اتوبوسها، مسئولین اجرایی سامانه ها برای اطمینان، تمامی اتوبوسها را مورد آزمایش قرار داده و در صورت نقص در هر یک از قطعات مربوط به سیستم گرمایشی اتوبوس، نسبت به برطرف کردن آن اقدام  می کند.

سنندجی گفت: با نظارت ویژه مدیران خطوط بر آمادگی فنی و اشتغال حداکثری ناوگان و همچنین کنترل هوشمند ناوگان از طریق سیستم های نظارت تصویری، ضمن شناسایی خطوط با حجم بالای مسافران در روزهای بارانی و یا برفی ، نسبت به اعزام به موقع اتوبوسهای کمکی، تقویت خطوط و همچنین اقدامات پیشگیرانه و موثر، اقدام خواهد شد.

آماده باش نیروهای شهرداری تهران

 شهرداری تهران در مناطق شمالی تهران معابر را شن پاشی کرده بود؛ همچنین در برخی معبرها شاهد آب گرفتگی بودیم.

اصغرعطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت: از شب گذشته تمامی ماموران خدمات شهری شهرداری تهران در حال آماده باش بودند. در برخی مناطق شمالی تهران بارش برف داشتیم ولی هیچ مشکلی ایجاد نشد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر هم نداشتیم، مخازن شن و ماسه در تمام نقاط گذاشته شده و  تمامی مدیران ستادی از شب گذشته حضور داشتند و تا این لحظه مشکلی نبوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.