خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: سال گذشته با اجرای مهر تندرستی در استان ۲۰۰ نفر از محل خیرات و مبرات و ۴۰ نفر از محل چهار مورد وقف منفعتی تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

ثبت ۳۹ وقف "درمانی" در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۹ مورد وقف مرتبط با درمان و دارو در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

وی گفت: امسال ۳۹ مورد وقف مرتبط با درمان و دارو در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که این طرح از محل عواید موقوفات مرتبط با درمان و دارو اجرا خواهد شد؛ از این تعداد موقوفه، ۹ مورد منفعتی و درآمدزا و ۳۰ مورد دیگر به‌صورت انتفاعی است که از خود رقبه و موقوفه برای دارو درمان استفاده می‌شود.

حجت الاسلام آسوده گفت: چهار مورد وقف منفعتی مربوط به شهرستان‌های فاروج و مانه و سملقان است که درآمد آن صرف کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند و سرطانی می‌شود.

وی افزود: موقوفه دیگر شهرستان‌ها چون به‌صورت انتفاعی است ، هزینه کمک به بیماران نیازمند آن‌ها ، از محل خیران تأمین خواهد شد؛ شناسایی افراد نیازمند مطابق نیات واقفین ، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه‌سازی ، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات تأمین هزینه‌های درمانی ، خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی ، کمک به احداث خانه بهداشت و درمانگاه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: سال گذشته با اجرای مهر تندرستی در استان ۲۰۰ نفر از محل خیرات و مبرات و ۴۰ نفر از محل چهار مورد وقف منفعتی تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.