حدود ۴ ماه از سال تحصیلی گذشته است و سرنوشت توزیع این ماده مغذی بین دانش آموزان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. آیا شیر امسال در دبستان های استان آفتابی خواهد شد؟

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:اعتبارات در ردیف بودجه دیده شده، اما هنوز تخصیص داده نشده است

طرح توزیع رایگان شیر در مدارس سالها پیش با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز شد. این طرح با شدت و ضعف در سالهای گذشته ادامه داشت. اما در سال تحصیلی جدید هیچ خبری از توزیع شیر در مدارس نیست. حدود ۴ ماه از سال تحصیلی گذشته است و سرنوشت توزیع این ماده مغذی بین دانش آموزان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. آیا شیر امسال در دبستان های استان آفتابی خواهد شد؟

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در خصوص توزیع رایگان شیر در مدارس استان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این موضوع در ردیف های بودجه سال ۹۷ پیش بینی و مصوب شده بود. از این بودجه حدود ۱۸ میلیارد تومان سهم استان ماست. اما متاسفانه این نقدینگی به وزارت آموزش و پروش نرسیده و اعتبار تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیر این موضوع از خزانه کشور است اما تا آخرین خبری که دارم هنوز اعتبارات تخصیص داده نشده است.

وی عنوان کرد: البته ما بیکار ننشتیم و یکسری اقدامات انجام دادیم. از جمله اینکه اخیرا با کمک آستان قدس و سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در مقیاس بسیار کمی توزیع شیر و کیک رایگان را برای برخی از مدارس حاشیه های شهر و قسمت های کم برخوردار تر انجام دادیم. در این طرح حدود بیست و پنج هزار نفر را توانستیم پوشش دهیم اما این مقیاس بسیار کمی در سطح استان است. بدون اعتبار نمی توانیم برای یک میلیون و دویست و سی هزار دانش آموز استان خراسان رضوی کار قابل توجهی انجام دهیم.

خدابنده در خصوص جلساتی که مدیران آموزش و پرورش استان خراسان رضوی چند ماه پیش با برخی از شرکت های لبنی انجام دادند و قول و قرارهایی هم بین آنها گذاشته شد گفت: در ابتدا چون خبرهایی مبنی بر درنظر گرفتن ردیف بودجه برای توزیع شیر رایگان منتشر شده بود، جلساتی را برای هماهنگی با برخی از شرکت های لبنی برقرار کردیم و هماهنگی های لازم انجام شد تا از برنامه عقب نباشیم. مقرر شد به محض اینکه اعتبار بدست ما برسد توزیع شیر در مدارس را شروع کنیم. اما متاسفانه هنوز این اعتبارات بدست ما نرسیده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم که در روزهای باقیمانده از سال تحصیلی اعتبارات لازم بدست ما برسد تا بتوانیم در مدارس شیر رایگان توزیع نماییم. اکنون کمیته توزیع شیر مدارس در آموزش و پرورش خراسان رضوی عملا هیچ کارایی ندارد و کار اجرایی نمی تواند انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.