واردات نفت هند از ایران در ماه دسامبر در مقایسه با ماه نوامبر ۹.۴ درصد افزایش یافت.

واردات نفت هند از ایران ۹.۴ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، واردات نفت هند از ایران ۴۱ درصد در سال جاری سقوط کرد و به فقط ۳۰۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسید یعنی در حدود همان مقداری که هند اجازه دارد تحت معافیت اعطا شده توسط آمریکا از ایران نفت بخرد .
در مقایسه با ماه نوامبر، واردات نفت هند از ایران ۹.۴ درصد در دسامبر افزایش یافت و دلیل آن هم تاخیر برخی محموله ها بر اثر کمبود نفت کش در ماه نوامبر بود .
واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید و ۴۱ درصد نسبت به اکتبر به دلیل تحریم های آمریکا علیه بخش نفت تهران، کاهش یافت‌. ایران همچنین به رتبه ششم بزرگترین عرضه کنندگان نفت هند سقوط کرد و سهم بازار خود را در مقابل اعضای دیگر اوپک مثل عربستان، عراق و امارات از دست داد .
در نوامبر، ماه اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا، میانگین واردات نفت هند از ایران ۲۷۶ هزار بشکه در روز بود، چون هند به خاطر عدم اطمینان از دریافت معافیت آمریکا خرید نفت از ایران را کاهش داده بود .
هند به همراه ۷ مشتری دیگر نفت ایران مثل چین، معافیت دریافت کردند و اجازه داشتند نفت خام ایران را به مقدار محدود تا اوایل ماه مه ۲۰۱۹ وارد کنند. مقدار نفتی که هند اجازه دارد وارد کند، حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز است .
در نوامبر، ایران در رتبه ششم عرضه کنندگان نفت هند قرار گرفت. عراق و عربستان در رتبه‌های اول و دوم بودند. در حالی که امارات که در ماه اکتبر ششم بود به مقام سوم رسید و ونزوئلا را یک رتبه تا چهارم پایین آورد. نیجریه در جایگاه پنجم قرار داشت و ایران از رتبه چهارم ماه اکتبر به ششم در نوامبر سقوط کرد .
طبق اطلاعات ردیابی نفتکش ها، ایران در دسامبر هم ششمین عرضه کننده نفت به هند بود. در دسامبر ۲۰۱۷ ، ایران در رتبه سوم در این رده قرار داشت . در دسامبر ۲۰۱۸، سهم بازار ایران در واردات نفت هند به ۲.۶ درصد از ۱۱.۷ درصد دسامبر ۲۰۱۷ سقوط کرد .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.