سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ از تعیین تکلیف اعضای این کمیسیون به دولت برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.

 تعیین تکلیف واگذاری پرسپولیس و استقلال در بودجه سال ۹۸

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۲۴ دی) در نشست خبری، در تشریح جزئیات جلسات این کمیسیون، گفت: در جلسه صبح امروز این کمیسیون، اعضا با اکثریت آراء به دولت تکلیف کردند تا باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در سال ۹۸ و طبق بودجه سال آینده، به بخش خصوصی واگذار کند.

مفتح همچنین تصریح کرد: در بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مقرر شد تا ۱۴.۵ درصد از خالص صادرات گاز به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، مقرر شد تا ۳ درصد از درآمدهای نفتی برای مناطق نفت‌خیز و محروم واریز شود و ما بقی نیز در حساب خزانه‌داری کل کشور برای تأمین هزینه‌ها واریز شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد تا ۶ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تأمین قیر رایگان اختصاص یابد که در موارد هزینه‌ای برای شهرداریها، ‌ راههای روستایی و نوسازی مدارس اختصاص یابد.

مفتح با بیان اینکه تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۹۸ به واگذاری‌ها اختصاص دارد، گفت: طبق این تبصره مقرر شده تا شرکتهای دولتی واگذار شود و  براساس احکام کلی سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند تا زمانی که واگذار نشده‌اند،  از نظر واریز یک دوازدهم سود سهام  خود، می‌توانند مانند شرکت‌های دولتی عمل کنند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، مقرر شد تا برای عرضه نفت در بورس، حداقل ۲ میلیون بشکه نفت سبک، ۲ میلیون بشکه نفت سنگین و ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ماهانه برای فروش،  در بورس انرژی عرضه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه، مقرر شد تا ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود و ۱۴.۵ درصد از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی نیز به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.