دو داروی جدید در مرکز تحقیقات التهاب نورژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شد.

ثبت دو داروی جدید در مرکز تحقیقات علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تلاش محققان این مرکز دو محصول شربت گیاه آویشن شیرازی برای درمان بیماریهایی چون آسم و کپسول کارواکرول برای درمان بیماری انسدادی ریه به ثبت رسیده است.

دکتر محمد حسین بسکابادی افزود: از سال ۹۳  تا کنون ۲۴۵ مقاله به همت  اعضای این مرکز تولید و در پایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون نیز ۲۶ مقاله در پایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است گفت: همچنین تا کنون ۴۸  طرح برای اجرا در این مرکز به تصویب رسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک با همکاری آزمایشگاه عمومی و تحقیقاتی غدد، تنفس و ورزش، قلب و عروق، کلیه و اعصاب و رفتار در بخش گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت است.

 بسکابادی افزود: گسترش و پویائی پژوهش در گرایش های مختلف فیزیولوژی پزشکی برای کمک به فراهم آمدن بسترهای توسعه و استقلال در زمینه علوم پزشکی، ایجاد ارتباط بیشتر تحقیقات فیزیولوژی و علوم بالینی پزشکی برای کاربردی شدن و بهره وری بهتر تحقیقات علوم پایه پزشکی  و رفع نیازها و حل معضلات رشته های بالینی پزشکی، ایجاد ارتباط مناسب علمی و تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و تلاش برای ارتقاء امر تحقیق در کشور و فراهم آوردن محیط مناسب از لحاظ تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و محققان با انگیزه انجام پژوهش های مرتبط از برنامه های مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.