معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: 117 محله در 31 شهر این استان در اقدام برای بازآفرینی شهری و برنامه های تجدید حیات شهری قرار گرفتند که باید اصلاحات ساختاری لازم تا سال 1405 در آنها انجام شود.

117 محله شهری در خراسان رضوی هدف بازآفرینی قرار گرفتند

به گزراش قدس آنلاین ؛ جواد اسلامی محمدی روز دوشنبه  افزود: پارسال و امسال بازآفرینی 31 محله از مجموع 117 شناسایی در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است. در این چارچوب 56 پروژه در قالب ساخت واحد مسکونی، آب و فاضلاب، توزیع برق، ساخت کتابخانه عمومی، پایگاه سلامت اجتماعی، مدرسه، فضای سبز و کلانتری در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: 27 محله از این تعداد مربوط به شهر مشهد بوده و بقیه محلات در شهرهای سبزوار، نیشابور، گناباد و کاشمر قرار دارند. تاکنون یک میلیارد و 530 میلیون ریال برای اجرای پروژه های بازآفرینی در این مناطق هزینه شده است.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همچنین تاکنون پروژه هایی به ارزش 260 میلیارد ریال پروژه در این چارچوب به بهره برداری رسیده و برای دهه مبارک فجر امسال 10 پروژه با هزینه 180 میلیارد ریال آماده افتتاح شده اند.
وی هدف سیاستهای بازآفرینی شهری و برنامه های تجدید حیات شهری را که از زمان فعالیت دولت یازدهم کلید خورد 'ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونتگاهها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمانها، توسعه و بهبود زیرساختهای شهری، تأمین خدمات شهری مورد نیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصتهای شغلی، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله ای مردم نهاد، الگوسازی و ترویج قواعد و دستورالعملهای کیفی ساخت و ساز' برشمرد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در این چارچوب علاوه بر پروژه های تعریف شده برای این اداره کل بخشی از پروژه های بازآفرینی محلات در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب 'برنامه اقدام مشترک' در دست انجام است.
وی ادامه داد: برنامه اقدام مشترک می بایست تا افق 1404 در قالب دو هزار و 513 پروژه در محلات 31 شهر خراسان رضوی اجرا شود که از این تعداد هزار و 855 پروژه مربوط به هشت پهنه از محلات مشهد است.
اسلامی محمدی کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای 'برنامه اقدام مشترک' را 16 هزار و 190 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: از این میزان سهم پرداختی دستگاههای اجرایی 15 درصد، سهم پرداختی شرکت بازآفرینی شهری ایران 15 درصد، سهم پرداختی بخش خصوصی 40 درصد و سهم پرداختی شهرداریها 30 درصد است.
وی گفت: در قالب برنامه اقدام مشترک در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری 901 پروژه با اعتبار چهار هزار و 760 میلیارد ریال در دست اجرا است. این پروژه ها تا اواخر سال آتی آماده بهره برداری می شوند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین 'ایجاد نهاد توسعه محله، فرهنگ سازی با مشارکت رسانه ها، شناسایی 120 تشکل مردم نهاد، تدوین آیین نامه شورای محلات و تصویب آن و نیز ،انعقاد تفاهمنامه با تشکلهای مردم نهاد' را از برنامه های اجرا شده فرهنگی و اجتماعی در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در قالب برنامه اقدام مشترک برشمرد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.