مازندران- حسین نیاز آذری نسبت به سلامت آب و پساب فاضلاب شهرستان بابل هشدار داد.

سلامت شهروندان بابلی در خطر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده بابل، حسین نیاز آذری نماینده بابل با ابراز نگرانی شدید از سلامت آب و پساب فاضلاب شهرستان بابل خواستار توجه اضطراری وزیر نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندارمازندران شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کندی اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه (الف) اظهار کرد: روند موجود، وعده وزیر نیرو برای بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب بابل را درخرداد سال آینده را محقق نمی سازد.

نیازآذری اضافه کرد، دو تصفیه خانه موقت شنی نیز توانایی کامل تصفیه بهداشتی آب مصرفی بابل را نداشته و آب شرب فعلی سلامت شهروندان بابلی را تهدید می کند و ضرورت دارد وزیر نیرو و استاندارمازندران تمهیدات ویژه برای برون رفت از این وضعیت را اتخاذ کنند.

وی در هشداری دیگر با نامناسب خواندن‌ روند اجرای طرح فاضلاب شهری بابل گفت: علیرغم مخاطرات زیست محیطی که اقلیم بابل بخاطر بالابودن سطح آب دچار آن است، اجرای هرچه سریع تر جمع آوری، شبکه سازی، هدایت و تصفیه  فاضلاب شهری ضروری است اما متاسفانه عملا شاهد تعطیلی و رکود طرح های مذکور هستیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و عدم اتصال نقاط انفصال شبکه، هزینه های انجام شده عملا بی اثر شده و تصفیه خانه فاضلاب نیز با بحران زیست محیطی و انباشت پسماندهای جامد مواجه است.

به گفته نیازآذری، پارلمان شهری، شهرداری، فعالان زیست محیطی، تشکل های مدنی، شبکه های اجتماعی، اصناف و رسانه های گروهی در تماس های مکرر نسبت به بهداشت محیط  و سلامت آب شرب شهرستان و بخصوص وضعیت نگران کننده تصفیه خانه فاضلاب هشدار دادند اما وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه علیرغم این نگرانی ها و تذکرات، جلسات، وعده ها و مکاتبات متعدد پارلمانی، منابع و اعتبار مورد نیاز را تامین نمی ‌کند.‌

وی با اعلام خطر جدی نسبت به وضعیت نامناسب اجرای فاضلاب شهری خواستار توجه فوری دولت و تخصیص کامل اعتبارات مصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.