رئیس‌جمهور سودان که امروز به منطقه دارفور سفر کرده است، تأکید کرد که اعتراضات و تظاهرات هرگز به تغییر دولت منجر نخواهد شد.

عمر البشیر: راه تغییر دولت انتخابات است نه آشوب و غارت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان امروز دوشنبه با اشاره به اینکه تظاهرات و اعتراضات هرگز به تغییر دولت منجر نخواهد شد، تأکید کرد که تنها راه تغییر دولت، صندوق‌های رأی‌گیری و انتخابات سال ۲۰۲۰ است.

البشیر امروز وارد شهر نیالا در ایالت دارفور جنوبی شد و مورد استقبال هزاران نفر از ساکنان این منطقه قرار گرفت که شعارهایی در حمایت از او سردادند.

وی در جمع مردم این منطقه به سخنرانی پرداخت و گفت: «دشمنان کشور ما چشم دیدن ثبات سودان را ندارند و آنها به دنبال استمرار جنگ در دارفور هستند و لذا سعی دارند با اندک افرادی که در داخل دارند دست به تخریب، غارت و چپاول بزنند.»

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، رئیس‌جمهور سودان ضمن اذعان به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت که «حل مشکلات هرگز از طریق غارت و تخریب نیست.»

البشیر همچنین ایستادگی برخی کشورها از جمله سودان در کنار مصر را ستود و گفت که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هیأتی را به خارطوم اعزام و بر ایستادگی در کنار سودان تأکید کرده است.

بر اساس این گزارش، شهرهای سودان امروز دوشنبه شاهد آرامش نسبی است در حالی‌که انجمن مشاغل حرفه‌ای و احزاب معارض سودان از مردم این کشور خواسته‌اند در تظاهرات عصر فردا (سه‌شنبه) در دو شهر خارطوم و أم درمان شرکت کنند.

در اعتراضات روز یکشنبه (دیروز) نیز ۱۱ نفر زخمی شدند.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی است و بنا به اذعان مسئولان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.