۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 639642

موضوع دعوت از لیبی برای شرکت در کنفرانس توسعه اقتصادی بیروت و پس از آن اعتراض برخی گروه‌ها در بیروت از یک سو و حمله به سفارت لبنان در لیبی از سویی دیگر، تنشی میان دو کشور به وجود آورد.

تنش میان لبنان و لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، به دنبال دعوت «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از لیبی برای شرکت در اجلاس توسعه اقتصادی بیروت، برخی گروه‌ها در لبنان با اشاره به قضیه ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی، به دعوت از لیبی برای شرکت در این کنفرانس اعتراض کردند.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که معترضان لبنانی پرچم لیبی در محل برگزاری کنفرانس توسعه اقتصادی را به نشانه اعتراض پایین کشیده و علیه هیأت لیبی در صورت حضور در بیروت تهدید کردند.

در مقابل، خبرگزاری اسپوتنیک امروز دوشنبه از حمله افراد ناشناس به سفارت لبنان در پایتخت لیبی خبر داد و افزود که مهاجمان در و پنجره‌های سفارت را شکسته‌اند.

شبکه المنار نیز امروز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که «شورای کشور لیبی امروز در پی اهانت به پرچم، در بیانیه‌ای خواستار قطع روابط با لبنان شده و گفته اما «این اقدامات کار مردم لبنان نیست». 

المنار افزود که این نهاد لیبیایی با محکوم کردن اهانت به پرچم لیبی [در لبنان] از وزارت خارجه این کشور خواسته تا روابط با لبنان را به حال تعلیق درآورد.  این نهاد همچنین از اتحادیه عرب خواسته تا روشن شدن این مسئله، حضور لبنان در جلسات وابسته به خود را تعلیق کند.

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، شورای عالی دولت لیبی همچنین در بیانیه خود آورده است که اهانت جنبش أمل به پرچم لیبی در مقر اجلاس عربی اقتصادی را که قرار است در بیروت برگزار شود، محکوم کرده و از وزارت خارجه می‌خواهد روابط دیپلماتیک با لبنان را قطع کند.

پیش از این «احمد عمر الأربد» سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی از عدم مشارکت لیبی در اجلاس اقتصادی بیروت خبر داد و گفت که وزارت خارجه رسما تصمیم به عدم مشارکت در کنفرانس توسعه اقتصادی و اجتماعی بیروت، گرفته است.

الأربد در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که کرسی لیبی در این کنفرانس خالی خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.